[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Socialne spretnosti učencev s primanjkljaji na posameznih področjih učenja v osnovni šoli

Alenka Prah (2011) Socialne spretnosti učencev s primanjkljaji na posameznih področjih učenja v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2333Kb)

    Povzetek

    Za razvoj in napredek učencev v šoli so ob učnih spretnostih in dosežkih enako pomembne socialne spretnosti. Ob vključevanju otrok s posebnimi potrebami v razrede osnovne šole skupaj z vrstniki je še posebej pomembno, da šole posvečajo vso skrb in pozornost socialnemu razvoju in socialnim spretnostim učencev s posebnimi potrebami, zlasti tistim s primanjkljaji na posameznih področjih učenja. Glede na teoretična izhodišča lahko rečemo, da so raziskovalci ob uporabi najrazličnejših metod, vzorcev in merskih instrumentov prišli do različnih rezultatov na področju razvoja socialnih spretnosti učencev z učnimi težavami. Socialne spretnosti so pomembne za uspešno socialno vključitev oz. inkluzijo učencev s primanjkljaji na posameznih področjih učenja v osnovne šole in posledično v matične razrede, tako pri vzpostavljanju kot vzdrževanju pozitivnih odnosov s sošolci. Cilj naše raziskave je bil preučiti, na katerih področjih morda prihaja do težav in zakaj ter ali obstajajo na področju socialnih spretnosti razlike med obema vzorcema (učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja in vrstniki). Temeljna spoznanja empirične raziskave opozarjajo na to, da obstajajo med skupinama učencev s primanjkljaji na posameznih področjih učenja in tistih brez primanjkljajev na posameznih področjih učenja statistično pomembne strukturalne razlike, in sicer gre za težave v socialni interakciji. Obstajajo tudi statistične pomembne razlike v govorjenju v javnosti, v odnosu z družinskimi člani in prijatelji med obema skupinama učencev. Statistične pomembne razlike so se pokazale tudi v tesnobnosti in zadržanosti v socialnem stiku in (splošni) socialni anksioznosti med učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja in učenci brez primanjkljajev na posameznih področjih učenja. Potrdili smo tudi hipotezo, da so pomembne razlike med skupinama v splošni samopodobi. Ugotovili pa smo, da imajo učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja nižjo socialno samopodobo, z vidika telesne samopodobe pa so si podobni. Poudariti tudi moramo, da učenci, ki imajo več težav v mladostništvu, kažejo tudi večjo socialno anksioznost. Znanstveni prispevek magistrske naloge bo doprinesel k novim ugotovitvam na področju socialnih spretnosti učencev s primanjkljaji na posameznih področjih učenja v osnovnih šolah, v izobraževalnih programih s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, in hkrati predlagal nove načine in poti za delo s temi učenci.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenci s posebnimi potrebami, socialne spretnosti, učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, vrstniki, učne težave, socialno vključevanje, medosebne težave v mladostništvu, samopodoba, socialna anksioznost
    Število strani: 155
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Miran ČukMentor
    red. prof. dr. Majda SchmidtSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=18786824)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 586
    Datum vnosa: 17 Jan 2012 12:01
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 13:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/586

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa