[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča osnovnošolskih učiteljev do vzgoje in izobraževanja nadarjenih učencev

Anja Klobučar (2011) Stališča osnovnošolskih učiteljev do vzgoje in izobraževanja nadarjenih učencev. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1510Kb)

    Povzetek

    Učitelji se pri svojem delu pogosto srečujejo z nadarjenimi učenci. V Beli knjigi o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (2011) je zapisano, da so nadarjeni otroci po določenih nacionalnih kriterijih visoko nadpovprečni učenci in jih je v populaciji do 10 %. Nadpovprečnost se ocenjuje glede na dosledne dosežke teh učencev na intelektualnem, ustvarjalnem, učnem (jezikovnem, matematičnem, družboslovnem, naravoslovnem, tehniškem), umetniškem (glasbenem, likovnem, dramskem, literarnem …) in telesno-gibalnem oziroma športnem področju. Nadarjene učence je treba obravnavati kot samostojno skupino učencev, ki ima na področju učenja izjemne potenciale oziroma dosežke, ki upravičujejo individualizirane prilagoditve v okviru osnovnega in srednjega šolanja. Pri delu z nadarjenimi učenci se od učitelja zahteva drugačne strategije dela v razredu, takšne, ki bodo spodbujale nadarjene in jim pomagale razviti njihove potenciale. Le s prilagojenim vzgojno-izobraževalnim delom se nadarjeni lahko razvijejo v zdrave in ustvarjalne osebe, ki bodo vplivale na razvoj celotne družbe. Na učiteljevo strokovnost pri vzgojno-izobraževalnem delu z nadarjenimi pa vplivajo tudi njegova stališča, ki jih ima do nadarjenih učencev in vzgojno-izobraževalnega dela z njimi. Ker stališča pomembno vplivajo na učiteljevo delo z nadarjenimi učenci, sem to temo podrobneje opredelila in raziskala v diplomskem delu. Osrednji namen mojega raziskovanja je bil ugotoviti, kakšna so stališča učiteljev do vzgoje in izobraževanja nadarjenih učencev. V ta namen sem izvedla empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 80 osnovnošolskih učiteljev predmetne in razredne stopnje. Zanimalo me je, ali se pojavljajo razlike med učitelji glede na njihovo delovno dobo, razred, ki ga poučujejo, glede na spol in glede na pedagoške izkušnje, ki jih imajo z nadarjenimi učenci na področjih stališč, ki sem jih preučevala. Zanimalo me je tudi, ali se pojavljajo kakšne povezave med določenimi skupinami preučevanih stališč. S pomočjo raziskave sem ugotovila, da večjih razlik v različnih stališčih do vzgoje in izobraževanja nadarjenih med učitelji glede na merjene spremenljivke (spol, delovna doba, razred, izkušnje s poučevanjem nadarjenih) ni. Osnovnošolski učitelji sicer bolj podpirajo diferenciacijo in akceleracijo nadarjenih učencev kot učiteljice, statistično pomembne razlike pa se v stališčih med učitelji glede na njihovo delovno dobo in pedagoške izkušnje niso potrdile. Raziskovalni rezultati kažejo tudi, da se učitelji predmetne stopnje bistveno bolj zavedajo pomena družbene vrednosti nadarjenih učencev kot učitelji, ki poučujejo na razredni stopnji. Prav tako sem z raziskavo ugotovila šibke do srednje močne povezave med določenimi skupinami stališč učiteljev do vzgoje in izobraževanja nadarjenih učencev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjeni učenci, učitelji, osnovna šola, stališča do nadarjenih, vzgoja in izobraževanje nadarjenih
    Število strani: 75
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9087305)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 580
    Datum vnosa: 11 Jan 2012 14:20
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/580

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa