[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Fonološko zavedanje in branje pred otrokovim vstopom v šolo ter v prvem in drugem razredu

Simona Ažman (2011) Fonološko zavedanje in branje pred otrokovim vstopom v šolo ter v prvem in drugem razredu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2430Kb)

    Povzetek

    Različne raziskave potrjujejo pomembnost razvitega fonološkega zavedanja za branje in pisanje. Veliko vzrokov za težave pri branju izhaja iz problemov na fonološkem področju. Namen diplomskega dela je bil izdelati preizkus fonološkega zavedanja, ki zajema več področij, ugotoviti, kakšna je povezava med spretnostjo fonološkega zavedanja in spretnostjo branja, ali spol pomembno vpliva na spretnosti fonološkega zavedanja ter v katerih spretnostih fonološkega zavedanja se pojavljajo statistično pomembne razlike pri predšolskih otrocih (pred vstopom v prvi razred), otrocih v prvem razredu in otrocih v drugem razredu. V prvem delu so navedene teoretične osnove, ki se nanašajo na predmet diplomske naloge. Sledi raziskava, ki je bila izvedena v OŠ Antona Tomaža Linharta Radovljica in v Vrtcu Gorje ter Vrtcu Radovljica. Vzorec je zajel šestdeset otrok: dvajset predšolski otrok, dvajset otrok prvega razreda ter dvajset otrok drugega razreda. Iz vsakega oddelka je pri raziskavi sodelovalo deset deklic in deset dečkov. Podatki so bili zbrani s pomočjo preizkusa fonološkega zavedanja in enominutnega testa branja. Rezultati potrjujejo dosedanja spoznanja o spretnostih fonološkega zavedanja in branja. Mlajši otroci imajo slabše razvite sposobnosti fonološkega zavedanja kot starejši otroci oz. predšolski otroci imajo slabše razvite spretnosti fonološkega zavedanja kot otroci prvega razreda in otroci drugega razreda, otroci prvega razreda pa imajo slabše razvite spretnosti fonološkega zavedanja kot otroci drugega razreda in bolj razvite spretnosti fonološkega zavedanja kot predšolski otroci. Otroci, ki imajo dobro razvite spretnosti fonološkega zavedanja, imajo prav tako dobro razvite tudi spretnosti branja. Raziskava potrjuje postopni razvoj po določenih zakonitostih in v določenem zaporedju skladno z otrokovo starostjo in njegovim spoznavnim razvojem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: branje, fonološko zavedanje, bralne težave
    Število strani: 115
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9082697)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 576
    Datum vnosa: 11 Jan 2012 08:15
    Zadnja sprememba: 11 Jan 2012 08:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/576

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa