[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Zmožnost pisanja besed in besedil ob vstopu v 1. razred osnovne šole

Nina Berčič Oman (2011) Zmožnost pisanja besed in besedil ob vstopu v 1. razred osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2531Kb)

    Povzetek

    Človek postaja pismen skozi daljše časovno obdobje. Od zgodnjega otroštva dalje poteka seznanjanje z branjem in pisanjem spontano in neformalno. Z vstopom v šolo pa se prične proces formalnega opismenjevanja, ki poteka načrtno in sistematično. Namen empirične raziskave je bil ugotoviti, kakšna je zmožnost pisanja besed (ime) in besedil (voščilo, seznam) ob vstopu v prvi razred devetletne osnovne šole in ali je odvisna od spola otrok, bivanja v mestu ali na podeželju, izobrazbe staršev ter prisotnosti starejših bratov in sester. Vzorec je vključeval 108 prvošolcev, 50 dečkov in 58 deklic, ki so prihajali iz podeželskih in mestnih krajev. Dobljeni rezultati so pokazali, da večina otrok ob vstopu v šolo že zna napisati svoje ime, večji del pa tudi voščilo in seznam. Za najpomembnejši dejavnik, od katerega je odvisna zmožnost pisanja besed in besedil ob všolanju, se je izkazala izobrazba staršev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pismenost, začetno opismenjevanje, otrokov spol, kraj bivanja, izobrazba staršev, starejši sorojenci
    Število strani: 71
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marja Bešter TurkMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9083721)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 574
    Datum vnosa: 11 Jan 2012 08:09
    Zadnja sprememba: 11 Jan 2012 08:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/574

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa