[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Predsodki predšolskih otrok do živali

Tjaša Rozina (2011) Predsodki predšolskih otrok do živali. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    V prvem teoretičnem delu diplomske naloge sem predstavila globalne cilje v kurikulumu za vrtce in cilje, katere bi moral vsak vzgojitelj vključiti v svoj letni načrt ter jih poskusiti izpolniti. Opisala sem tudi živali, ki sem jih kasneje zajela v empiričnem delu. Vsak človek ima predsodke, gnus, strah pred nekaterimi živalmi, velikokrat ne iz lastnih izkušenj, temveč iz pripovedovanj drugih. V diplomski nalogi sem tudi opisala, kaj so predsodki, kaj je gnus, odpor, strah, kateri so najpogostejši strahovi in kako se soočiti z njimi. V prvem delu empirične naloge sem s pomočjo anketnega vprašalnika želela ugotoviti, do katerih živali otroci čutijo strah ali gnus ter do katerih gojijo prijetnejša čustva. Iz analize podatkov so najmanj priljubljene živali polž, prašič, tiger, volk, kača, dihur in pajek. Največkrat jim niso všeč zaradi njihovega videza, ker se bojijo, da bi jim živali kaj naredile ali pa se jim zdijo sluzaste ter neprijetne. Najbolj všeč so jim pes, hrček, zajec, mačka in paličnjak. Rezultati so pokazali, da se je večina otrok odločila za te živali, ker jih imajo doma ali pa si jih želijo imeti za hišnega ljubljenčka. Anketa je bila narejena z osemdesetimi otroki, odgovore pa sem predstavila s pomočjo grafov ter tabel. V drugem delu empirične naloge smo si skupaj s skupino sedemnajstih otrok ogledali živali še v živo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Otroci so imeli možnost dobiti lastno izkušnjo z živalmi in tako izoblikovati lastno mnenje. Otroci so spoznali močerada, navadno krastačo, polža ahatnika, ameriškega goža ter madagaskarskega ježka – tenreka. Po ogledu živali na Pedagoški fakulteti v Ljubljani sem otroke ponovno anketirala, saj me je zanimalo, ali se je priljubljenost do teh živali po stiku z njimi kaj spremenila ali ne. Pozitivne spremembe so se pokazale pri vseh živalih, na kar sem zelo ponosna. V zadnjem delu sledi razprava o rezultatih, v katerih sem potrdila oziroma ovrgla zastavljene hipoteze.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: odnos predšolskih otrok do živali, predsodki predšolskih otrok do živali, strah, gnus do živali, živali , polž ahatnik, madagaskarski jež – tenrek, navadna krastača, ameriški gož, močerad, stik z živimi živalmi
    Število strani: 85
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Barbara BajdMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9082441)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 561
    Datum vnosa: 11 Jan 2012 07:49
    Zadnja sprememba: 11 Jan 2012 07:49
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/561

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa