[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvijanje tehnološke pismenosti pri otrocih, starih od 4 do 6 let ob projektih iz odpadne embalaže

Nina Šuštar (2018) Razvijanje tehnološke pismenosti pri otrocih, starih od 4 do 6 let ob projektih iz odpadne embalaže. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2901Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo je namenjeno vzgojiteljem predšolskih otrok kot osnova za način razvijanja tehnološke pismenosti v vrtcu s pomočjo odpadnega materiala. Odpadno embalažo lahko ponovno uporabijo vzgojitelji kot koristen pripomoček za vsakdanjo uporabo ali pa pripravijo dejavnosti za otroke. Izdelek ali igrača iz odpadne embalaže, ki jo otrok izdela sam, je veliko bolj pristna, pomembna, otrok bo nanjo pazil, jo cenil in ji tudi namenil več pozornosti. S tem, ko izdeluje izdelek ali igračo postaja, tehnološko pismen, saj ob tem razvija ustvarjalnost, preizkuša, zamenjuje, analizira in vrednoti izdelek oziroma igračo. V prvem poglavju teoretičnega dela je opredeljen pojem tehnološka pismenost, ki je več kot samo sestavni del vzgoje in izobraževanja. Poudarim tri najpomembnejše dimenzije tehnološke pismenosti: znanje, zmožnosti in kritično razmišljanje. V drugem poglavju pa se osredotočim na odpadno embalažo: razvrščanje in funkcije embalaže, igro in didaktične igrače. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati anketnega vprašalnika, ki sem ga razdelila strokovnim delavcem vrtca in načini izdelave izdelkov ter igrač iz odpadnega materiala. Opisani so tudi postopki izdelave igrač iz odpadne embalaže, ki smo jih izdelali v vrtcu. Glede na rezultate anketnega vprašalnika in izdelavo didaktičnih igrač iz odpadnega materiala v povezavi s tehnološko pismenostjo sem ugotovila, da je tehnološka pismenost premalo poznana v smislu povezovanja z dejavnostmi, ki tehnološko pismenost razvijajo. Izdelava didaktičnih igrač iz odpadne embalaže je bila zelo uspešna, prav tako je bil učinek igre z didaktičnimi igračami enak ali celo boljši od igranja s komercialnimi igračami. Otroci so pri izdelovanju pokazali ogromno zamisli, idej, interesa, ustvarjalnosti, domišljije, ročnih spretnosti ipd. Igranje z didaktičnimi igračami je pri otrocih spodbudilo tudi razvijanje spoštljivega odnosa do narave.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: tehnološka pismenost, predšolski otrok, odpadni material, didaktične igrače, igra
    Število strani: 85
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav AvsecMentor
    asist. Veronika ŠuligojSomentor
    Povezava na COBISS: https://plus.si.cobiss.net/opac7/bib/peflj/12250441
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 5531
    Datum vnosa: 19 Dec 2018 12:10
    Zadnja sprememba: 19 Dec 2018 12:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/5531

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa