[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prikaz obravnave otroka z avtizmom po metodi ABA

Mirjam Pleterski (2011) Prikaz obravnave otroka z avtizmom po metodi ABA. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2204Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo podaja opredelitev motenj avtističnega spektra, predstavitev teoretičnih izhodišč aplikativne vedenjske analize, njenih temeljnih načel in postopkov ter prikaz dvomesečne obravnave otroka z avtizmom osnovane na aplikativni vedenjski analizi s predstavitvijo celostne ocene otrokovega funkcioniranja, poteka načrtovanja, izvajanja in evalvacije obravnave. Namen diplomskega dela je predstaviti značilnosti funkcioniranja otroka z avtizmom, prikazati potek načrtovanja, izvajanja in evalvacije dvomesečne obravnave otroka z avtizmom osnovane na aplikativni vedenjski analizi in preučiti njen vpliv na funkcioniranje otroka. Raziskava je opis in analiza dela z otrokom in sodi med kvalitativne raziskave. Izvedena je bila kot singularna študija primera, s katero je bil podrobno sistematično analiziran in predstavljen primer otroka z avtizmom vključenega v dvomesečno obravnavo osnovano na aplikativni vedenjski analizi v okviru projekta Inštituta za avtizem in sorodne motnje. Ocena razvoja in napredka otroka vključenega v obravnavo z standardiziranimi oblikami ocenjevanja (Lestvica zgodnjega razvoja N. Bayley – druga izdaja (BSID-II) in test ADOS (Autism Diagnostic Observation Schedule)) ni pokazala pomembnih razlik v dosežkih pred in po vključitvi v obravnavo. Pomebne razlike v funkcioniranju otroka pred in po vključitvi v obravnavo pa je pokazala ocena otrokovega funkcioniranja z nestandardiziranimi oblikami ocenjevanja. Pomemben napredek je bil viden predvsem na področju odzivnosti in sodelovanja, posnemanja, receptivnega jezika in igre. Pomembno se je zmanjšala pogostost, trajanje in intenzivnosti neustreznega vedenja, nekoliko se je izboljšala tudi kontrola nad usmerjanjem pozornosti, povečala pa se je tudi umirjenost. O izboljšanju v otrokovem vsakodnevnem funkcioniranju so poročali tudi starši. Dvomesečna obravnava osnovana na aplikativni vedenjski analizi je pozitivno vplivala na funkcioniranje otroka z avtizmom na različnih področjih. Pri tem pa je potrebno poudariti, da je za ohranjanje doseženih sprememb v otrokovem funkcioniranju, ključno, da se cilji doseženi v času obravnave, temeljna načela in principi dela z otrokom prenesejo, dosledno uporabljajo in postopno nadgrajujejo v njegovem vsakdanjem okolju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motnje avtističnega spektra, aplikativna vedenjska analiza, vedenje, obravnava
    Število strani: 146
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8974153)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 529
    Datum vnosa: 02 Dec 2011 13:06
    Zadnja sprememba: 02 Dec 2011 13:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/529

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa