[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Dvojezičnost in medkulturna vzgoja v vrtcu

Tea Blagus (2018) Dvojezičnost in medkulturna vzgoja v vrtcu. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1487Kb)

    Povzetek

    Zaradi številnih migracij, ki so se zgodile po drugi svetovni vojni, in zaradi procesov globalizacije je naše območje postalo večkulturno. Večkulturnost ni dovolj, potrebna je medkulturnost, ki omogoča sobivanje in interakcijo različnih kultur na enem geografskem območju. Priseljenci, ki so se naselili na našem območju, s spoznavanjem okolja naletijo na marsikatero težavo, največkrat sporazumevalno. S širitvijo Evropske unije, migracij, globalizacije in z razvojem tehnologije je kontekst rabe in učenja jezika postal pomemben, skorajda nujen. V diplomskem delu sem v teoretičnem delu podrobneje predstavila dvojezičnost in usvajanje prvega in drugega jezika, opredelila sem večjezičnost in raznojezičnost, pri čemer sem spregovorila še o individualnih razlikah pri večjezičnih otrocih ter o usposobljenosti učiteljev in sodelovanju s starši večjezičnih otrok. V nadaljevanju sem se osredinila na medkulturno vzgojo, na opredelitev in cilje ter pojmovanje medkulturne vzgoje v predšolskem obdobju, podrobneje sem opisala tudi smernice za vključitev medkulturne vzgoje v predšolski kurikulum. Predstavila sem medkulturne kompetence kot pomemben dejavnik pri uresničevanju medkulturne vzgoje ter o vlogo vzgojitelja pri njenem uresničevanju. V zadnjem poglavju teoretičnega dela sem predstavila sodelovanje s starši otrok priseljencev. V empiričnem delu diplomskega dela sem predstavila cilje raziskave in raziskovalna vprašanja, s katerimi sem poskušala ugotoviti, kako si vzgojiteljice razlagajo pojem dvojezičnost in medkulturna vzgoja kot enega izmed mogočih načinov dela v vrtcu, v kolikšni meri se vzgojitelji čutijo kompetentne za delo z dvojezičnimi otroki oziroma z otroki tujcev ter v kolikšni meri in na kakšen način vzgojitelji izvajajo pedagoško delo z dvojezičnimi otroki in z otroki iz različnih kulturnih okolij ter koliko so seznanjeni z jeziki in s kulturami, od koder prihajajo otroci. Nato sem predstavila analizo intervjujev in interpretacijo. Diplomsko delo sem sklenila z sklepnimi ugotovitvami, v katerih sem poudarila rezultate raziskave, izpostavila odgovore vzgojiteljic ter predstavila predloge za izboljšanje aktualne situacije in smernice za nadaljnje raziskovanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: dvojezičnost, medkulturna vzgoja, vrtec, otroci priseljenci, sodelovanje s starši, vloga vzgojiteljice
    Število strani: 60
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: https://plus.si.cobiss.net/opac7/bib/12099145
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 5278
    Datum vnosa: 03 Sep 2018 14:05
    Zadnja sprememba: 03 Sep 2018 14:05
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/5278

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa