[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga televizije in knjige kot medijev v govornem razvoju predšolskih otrok

Nina Popović (2011) Vloga televizije in knjige kot medijev v govornem razvoju predšolskih otrok. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (383Kb)

    Povzetek

    Oblikovanje govora se začne po prvem letu starosti in predstavlja proces usvajanja izrazov, ki so povezani z najosnovnejšimi potrebami otroka. Otrok prvo besedo spregovori ob koncu prvega leta ali v začetku drugega. V tem času sliši mnogo besed, usvoji pa le tiste, ki ga zanimajo. Šele nato te besede začne uporabljati v govoru. V govornem razvoju se izmenjujejo obdobja hitrega razvoja in obdobja zastojev (Žnidarič, 1993). Na razvoj govora vplivajo različni dejavniki, ki jih delimo v dve večji skupini, in sicer na notranje ter zunanje dejavnike. Otrok lahko doseže visoko stopnjo v razvoju mišljenja in govora, če so vsi dejavniki, ki vplivajo na razvoj govora in mišljenja, med seboj usklajeni. Če tega ni, je stopnja razvoja temu ustrezno nižja (Kranjc, 1999). K zunanjim dejavnikom, ki vplivajo na govorni razvoj predšolskega otroka, štejemo tudi medije. Ti so v vseh svojih oblikah vsakodnevno prisotni v otrokovem življenju. Zaradi svoje privlačnosti in priljubljenosti imajo pomemben vpliv na otrokov razvoj že v zgodnjem otroštvu. Z gledanjem televizije otroci začnejo že zelo zgodaj. Čas, preživet pred televizijskim zaslonom, se od slabe ure pri komaj dveh letih stopnjuje tudi do štirih ur dnevno. S takšnim življenjskim slogom se lahko pri otroku razvijejo pozitivne in tudi negativne lastnosti, ki jih povzroča gledanje televizije. Prav tako se v predšolskem obdobju otrok srečuje s pisnimi besedili v različnih oblikah in se vključuje v dejavnosti, ki so povezane s pismenostjo. Branje knjig močno vpliva na razvoj otrokovega besednjaka. Jezik v knjigah je bogatejši od običajno uporabljenega jezika odraslih. Branje omogoča spoznavanje novih življenjskih okolij, odnosov, predmetov, ki jih otroci v vsakdanjem življenju nimajo priložnosti spoznati, in bogati otrokovo besedišče z besedami, ki jih sicer ne bi slišal.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: govorni razvoj predšolskega otroka, mediji, televizija, knjiga
    Število strani: 49
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9038153)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 521
    Datum vnosa: 01 Dec 2011 11:35
    Zadnja sprememba: 01 Dec 2011 11:35
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/521

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa