[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uspešnost vključevanja in vrste glasbenih aktivnosti v terapiji govorno-jezikovnih komunikacijskih motenj

Mojca Rupnik (2011) Uspešnost vključevanja in vrste glasbenih aktivnosti v terapiji govorno-jezikovnih komunikacijskih motenj. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1082Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu, kjer je izpostavljena uporaba glasbe v terapiji govorno-jezikovnih komunikacijskih motenj, raziskujemo povezanost glasbe ter področja govora in jezika, predstavimo skupne elemente, podobnosti v procesiranju in poteku razvoja, analiziramo vpliv glasbe na govorno-jezikovni razvoj in ugotavljamo, da glasba še posebej vpliva na področja povečanja obsega verbalnega spomina, razvijanja sposobnosti poslušanja, povečanja besedišča in razvoja fonološkega zavedanja. Osrednji cilj diplomskega dela je na podlagi analize najpogosteje motenih nivojev in funkcij pri posamezni govorno-jezikovni komunikacijski motnji določiti glasbene aktivnosti, ki pripomorejo k zmanjševanju slednjih. Za vsako od glasbenih dejavnosti v diplomskem delu raziščemo tudi vzrok učinkovitosti ter uspešnost odpravljanja in zmanjševanja posameznih motenih funkcij in nivojev. Na podlagi analize literature pripravimo izbor vaj, primernih za posamezno govorno-jezikovno komunikacijsko motnjo. Pri glasovnih motnjah in motnjah artikulacije je najbolj smiselno uporabiti petje, pri apraksiji pa petje kombiniramo z ritmičnimi aktivnostmi. V terapijo dizartrije in jecljanja vključujemo petje, pri fonoloških motnjah pa ritmične aktivnosti in poslušanje glasbe. Pri obravnavi afazij uporabljamo petje in ritmične aktivnosti, pri zakasnelem govornem razvoju pa poslušanje glasbe, petje in igranje na inštrumente. Za disleksijo so najprimernejše ritmične aktivnosti in poslušanje glasbe, pri motnjah avtističnega spektra pa so poleg igranja na inštrumente primerne tudi vse ostale glasbene aktivnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: glasba, jezik, govor, glasbene aktivnosti, govorno-jezikovne komunikacijske motnje
    Število strani: 83
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9035593)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 519
    Datum vnosa: 01 Dec 2011 14:00
    Zadnja sprememba: 01 Dec 2011 14:00
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/519

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa