[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje pomena opraševanja in pestrosti opraševalcev pri osnovnošolcih in širši javnosti

Martina Furlani (2018) Razumevanje pomena opraševanja in pestrosti opraševalcev pri osnovnošolcih in širši javnosti. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (373Kb)

    Povzetek

    Opraševanje je zelo pomembna ekosistemska storitev. Poleg medonosne čebele so pomembni tudi divji opraševalci (divje čebele, muhe trepetavke, metulji…), vendar pa je bila njihova vloga prepoznana šele v zadnjem času, zato javnosti še ni dobro poznana. V pričujoči raziskavi smo pri osnovnošolcih in splošni javnosti ugotavljali razumevanje pomena opraševanja in pestrosti opraševalcev. Do podatkov smo prišli s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili učenci 9. razreda osnovne šole in spletnega anketnega vprašalnika, ki je bil namenjen širši javnosti. Poleg tega smo pregledali učni načrt za osnovno šolo in preverili, kako je tema predstavljena v učbenikih. Pričujoča raziskava je prva raziskava o razumevanju pomena opraševanja in pestrosti opraševalcev v Sloveniji. Ugotovili smo, da je zavedanje o pomenu opraševanja in pestrosti opraševalcev pri osnovnošolcih in širši javnosti podobno. Obe ciljni skupini se zavedata, kakšen pomen ima opraševanje in si hkrati predstavljata, kakšne bi bile posledice izginjanja opraševalcev. Anketirani so kot najpomembnejšega opraševalca prepoznali medonosno čebelo, poznavanje divjih opraševalcev pa je slabše. Kot glavni razlog za ogroženost opraševalcev anketirani skupini prepoznata kmetijstvo in širjenje mest. S pregledom učnega načrta in učbenikov pa smo ugotovili, da ti pomanjkljivo predstavljajo pomen opraševanja in opraševalcev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: opraševanje, opraševalci, pestrost, osnovnošolci, splošna javnost
    Število strani: 46
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Meta Virant DoberletMentor
    dr. Danilo BevkSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=12070473)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 5187
    Datum vnosa: 20 Jul 2018 12:07
    Zadnja sprememba: 20 Jul 2018 12:07
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/5187

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa