[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča študentov razrednega pouka, predšolske vzgoje in pedagogike do vključevanja ranljivih otrok v redne osnovne šole

Urška Kolar (2011) Stališča študentov razrednega pouka, predšolske vzgoje in pedagogike do vključevanja ranljivih otrok v redne osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (678Kb)

    Povzetek

    V svojem diplomskem delu sem raziskala, kako inkluzivna so stališča študentov razrednega pouka, predšolske vzgoje in pedagogike na začetku njihovega študija. Ugotavljala sem tudi, če obstajajo razlike v stališčih do ranljivih otrok med omenjenimi skupinami študentov. Poleg tega me je zanimalo, ali so študijski programi za učitelje, vzgojitelje in pedagoge usmerjeni k razvijanju inkluzivnih kompetenc. V teoretičnem delu sem predstavila posamezne skupine ranljivih otrok, opisala sem težave, s katerimi se soočajo v rednih osnovnih šolah ter navedla primere ustreznega načina dela s temi otroki. Inkluzivno izobraževanje je izrednega pomena za vse otroke, še posebno za ranljive, saj jim tako omogočimo vstop v širše družbeno okolje. Bistvenega pomena za uresničevanje inkluzije so vloga pedagoških delavcev, njihovo znanje, kompetence in predvsem stališča do ranljivih otrok ter inkluzivnega poučevanja, saj so le-ta temelj uspešne inkluzije. O inkluzivni šoli, namenjeni vsem otrokom, lahko govorimo v primeru, ko je učitelj pozitivno naravnan do drugačnosti in kadar so njegova stališča do ranljivih otrok in njihovega vključevanja v redne osnovne šole pozitivno naravnana/inkluzivna. Empirični del diplome sem razdelila na kvantitativni in kvalitativni del. Prvi del zajema kvalitativno analizo ciljev študijskih programov, kot so razredni pouk, predšolska vzgoja in pedagogika. Osredotočila sem se na izobraževanje bodočih pedagoških strokovnjakov in s tem povezan razvoj kompetenc, še posebej inkluzivnih. Čas študija je tako najbolj primeren za razvoj inkluzivnih kompetenc. Drugi del obsega predstavitev rezultatov anketnega vprašalnika in analizo stališč, ki jih imajo študentje posameznih študijskih smeri do ranljivih otrok. Niso pa me zanimala zgolj stališča sama, želela sem ugotoviti tudi, kakšne razlike se pojavljajo (če sploh se) v stališčih študentov razrednega pouka, predšolske vzgoje in pedagogike. Analiza in konkretna primerjava odgovorov je pokazala, da med omenjenimi skupinami študentov v splošnem pogledu ni prihajalo do razlik v stališčih do ranljivih učencev. Do statistično pomembnih razlik je prišlo le znotraj posameznih vprašanj, in sicer pri stališčih, povezanih z nekaterimi skupinami ranljivih otrok. O stališč študentov prvih letnikov lahko povem, da so na poti k oblikovanju inkluzivnih stališč, saj so stališča do posameznih ranljivih otrok, kot so slepi in slabovidni, gluhi in naglušni ter otroci z motnjami v duševnem razvoju, le delno inkluzivna.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: ranljivi otroci, inkluzija, stališča, kompetence, študenti razrednega pouka, študenti predšolske vzgoje, študenti pedagogike
    Število strani: 110
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca Peček ČukMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9025865)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 516
    Datum vnosa: 29 Nov 2011 11:50
    Zadnja sprememba: 29 Nov 2011 11:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/516

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa