[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pouk slovenščine v računalniški učilnici

Janja Štrbenk (2018) Pouk slovenščine v računalniški učilnici. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1692Kb)

    Povzetek

    Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) postaja vedno bolj pomemben del naše družbe. Učitelji naj bi klasični pouk občasno nadgradili s poukom v računalniški učilnici. Tudi v učnem načrtu za slovenščino je predvidena uporaba IKT, vendar učitelji kljub velikemu številu ur pouka redko poučujejo slovenščino v računalniški učilnici. V magistrskem delu smo s kvalitativno raziskavo ter z opazovanjem z udeležbo ugotavljali, kako poteka pouk slovenščine v računalniški učilnici in kako razširjen je tak način učenja pri tem predmetu na razredni stopnji. Sestavili smo pisni anketni vprašalnik za učitelje in učence. Poleg tega smo načrtovali in izvedli štiri učne ure slovenščine v računalniški učilnici – osredotočili smo se predvsem na jezikovni pouk. Ugotovili smo, da je delež učiteljev, ki poučujejo slovenščino v računalniški učilnici, majhen. Tisti, ki se odločijo za tako obliko pouka, vidijo prednosti predvsem v tem, da lahko pouk individualizirajo. Prav tako opažajo, da so učenci za delo bolj motivirani. Učitelji večinoma izvajajo in načrtujejo pouk v računalniški učilnici sami, kot gradivo pa najpogosteje uporabljajo plačljive programe. Tudi učenci so poročali, da jim je tak način pouka všeč in bi si ga želeli imeti večkrat. Iz našega aktivnega vodenja učnih ur smo ugotovili, da sta najprimernejši učni obliki za vodenje pouka v računalniški učilnici individualna učna oblika in pouk v dvojicah. Tudi učitelji so potrdili, da največkrat izvajajo ravno individualno učno obliko. Z raziskavo želimo poudariti, da je pouk slovenščine v računalniški učilnici dobra metoda, ki lahko nadgradi pouk v klasični učilnici. Pomembna je priprava na tako obliko pouka; pri tem pa imajo učitelji še nekaj težav, saj se večinoma odločajo za že pripravljene naloge, ki so dostopne na spletu. Učitelji so izrazili željo po dodatnem izobraževanju o poučevanju slovenščine v računalniški učilnici. Z magistrskim delom želimo vplivati na učitelje razrednega pouka, da bi spoznali prednosti poučevanja slovenščine v računalniški učilnici, se o takem načinu pouka dodatno izobraževali in ga nato pogosteje uporabljali.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: osnovna šola, slovenščina, učne metode, računalniška učilnica, IKT v izobraževanju
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marja Bešter TurkMentor
    asist. dr. Alenka Rot VrhovecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=12048713)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 5150
    Datum vnosa: 12 Jul 2018 11:24
    Zadnja sprememba: 12 Jul 2018 11:24
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/5150

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa