[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča študentov razrednega pouka glede vključevanja romskih otrok v redne osnovne šole

Simona Kovač (2011) Stališča študentov razrednega pouka glede vključevanja romskih otrok v redne osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (968Kb)

    Povzetek

    Šolanje Romov je v Sloveniji precej problematično. Romski učenci se v šolah pogosto srečujejo s slabšim učnim uspehom, diskriminacijo, predsodki, veliko jih konča v šolah s prilagojenim programom. Pomembno vlogo pri napredovanju učenca pa imajo tudi učiteljeva stališča in pričakovanja, ki morajo biti nujno pozitivna. V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljene specifike izobraževanja Romov, inkluzija in multikulturalizem ter vpliv učiteljevih stališč in pričakovanj na učenca. Predstavljeno je tudi, kakšen naj bi bil učitelj, ki poučuje romske otroke in kakšno naj bi bilo izobraževanje učiteljev, da bi se oblikovala čimbolj pozitivna stališča do Romov. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, katere cilj je bilo ugotoviti, kateri predmeti na fakulteti vplivajo na stališča študentov do romskih otrok, kakšna so stališča študentov 1. in 4. letnika razrednega pouka do romskih otrok in kaj o svojem znanju in kompetencah menijo študentje 4. letnika. V empiričnem delu diplomskega dela je bilo z analizo učnega načrta razrednega pouka ugotovljeno, da na stališča študentov do romskih otrok vpliva le en predmet in to je teorija vzgoje, čeprav študentje sami menijo, da so za delo z romskimi otroki koristni tudi predmeti: pedagoška in razvojna psihologija, teorija vzgoje, pedagogika otrok z motnjami v razvoju in nobeden od predmetov. Stališča študentov še niso dovolj inkluzivna, saj kar nekaj študentov romskega otroka ne bi sprejelo v svoj razred. Študentje 4. letnika menijo, da so delno ali precej nekompetentni za delo z romskimi otroki, primanjkuje pa jim predvsem konkretnih izkušenj in prakse, spoznavanja njihove kulture in jezika ter praktičnih znanj.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Romi, inkluzija, multikulturalizem, izobraževanje učiteljev, stališča študentov
    Število strani: 87
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca Peček ČukMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9026121)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 514
    Datum vnosa: 29 Nov 2011 11:53
    Zadnja sprememba: 29 Nov 2011 11:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/514

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa