[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Interakcija med sliko in fotografijo v likovni ustvarjalnosti učencev 9. razreda

Anja Podlogar (2018) Interakcija med sliko in fotografijo v likovni ustvarjalnosti učencev 9. razreda. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    V magistrskem delu sem raziskala področje likovne umetnosti, ki temelji na fotografiji v interakciji s slikarstvom. Ta dva, sicer ločena medija, v povezavi ustvarita kreativne in nevsakdanje rešitve. V teoretičnem delu sem analizirala različne tuje in slovenske umetnike in njihov način dela strnila v kategorije, ki so oblikovane glede na vlogo fotografskega posnetka v likovni kompoziciji. Raziskala sem umetniška dela, pri katerih je fotografija uporabljena zgolj kot izhodišče ustvarjanja, sledi fotografija kot končni produkt in samostojen izdelek, nato fotografija v sliki in obratno, slika v fotografiji – ta način dela je med umetniki tudi najbolj razširjen – nato kategorija fotografija v fotografiji, ki obravnava umetniško fotomontažo, kolaž v fotografiji in zadnja, transformiranje fotografije v sliko prek računalniškega programa. Interakcijo med sliko in fotografijo sem poustvarila tudi sama z lastnimi likovnimi deli, ki sem jih likovno teoretsko analizirala. Medij fotografije in njegovo mešanje s slikarskimi materiali ne spada k tradicionalnemu področju likovne umetnosti, zato sem v raziskovalno-pedagoškem delu odkrivala, kako nanjo gledajo devetošolci. Likovni motiv sem povezala z Novo Gorico, ki je lani obeleževala sedemdeset let obstoja, zato vzorec zajema goriške učence 9. razredov. Raziskava je bila sestavljena iz dveh delov, prvi del podatkov sem pridobila z anketnimi vprašalniki, ki sem jih učencem razdelila pred in po izvedeni učni uri in tako preverjala njihovo nadgradnjo znanja in spremembo odnosa do obravnavanih vsebin. Ugotovila sem, da je bilo njihovo predznanje izredno visoko in pozitivno naravnano, po izvedeni učni uri pa je pri določenih vprašanjih zaradi nerodno sestavljenih vprašanj upadlo. Na splošno se je izkazalo, da učenci medij fotografije uvrščajo med umetniške zvrsti in da dobro poznajo definicijo mešane likovne tehnike. Prav tako sem prišla do zaključka, da je veliki večini goriških devetošolcev mesto Nova Gorica všeč in se v njem dobro počutijo. Izvedena likovna naloga na temo Moje mesto nekoč in danes se jim je zdela zanimiva, ker je bila nevsakdanja, čeprav je večina devetošolcev že uporabila fotografijo pri svojem ustvarjanju. V drugem delu raziskave sem z vnaprej določenimi kriteriji analizirala nekaj izstopajočih likovnih izdelkov in preverjala, kakšne arhitekturne spremembe predlagajo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: fotografija, slikarstvo, interakcija med sliko in fotografijo, mešana tehnika, sodobna umetnost, Nova Gorica
    Število strani: 81
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Jurij SelanMentor
    asist. dr. Robert PotočnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=12042569)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 5125
    Datum vnosa: 09 Jul 2018 10:05
    Zadnja sprememba: 09 Jul 2018 10:05
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/5125

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa