[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učne strategije učencev pri šolskem delu doma

Monika Nataša Medvešček Peterka (2011) Učne strategije učencev pri šolskem delu doma. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1830Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem preučila, kako učenci uporabljajo učne strategije pri samostojnem učenju doma in v kolikšni meri jih z njimi seznanjajo učitelji. V teoretičnem delu diplomskega dela sem učne strategije opredelila kot zaporedje ali kombinacijo v cilj usmerjenih učnih aktivnosti, ki jih posameznik uporablja na svojo pobudo in spreminja glede na zahteve situacije (Marentič Požarnik, 2003). Podrobneje sem predstavila klasifikacijo in različne vrste učnih strategij ter učne stile učencev. V zaključku teoretičnega dela sem opisala uporabo učnih strategij glede na starost in spol učencev ter opozorila na pomen učiteljevega seznanjanja učencev z učnimi strategijami. V empiričnem delu me je podrobneje zanimalo, ali se učenci četrtega, šestega in osmega razreda razlikujejo v pogostosti uporabe učnih strategij pri šolskem delu doma in ali obstajajo razlike med spoloma glede uporabe učnih strategij. Prav tako me je zanimalo, ali se učitelji četrtih, šestih in osmih razredov ter učitelji rednega pouka in učitelji podaljšanega bivanja razlikujejo v pogostosti seznanjanja učencev z učnimi strategijami. Ugotavljala sem, ali učitelji pogosteje seznanjajo učence z učnimi strategijami, kot pa jih učenci uporabljajo doma. V vzorec sem zajela 134 učencev (57 odstotkov deklet) iz treh različnih osnovnih šol (mestna, primestna in podeželska). Med njimi je bilo 57 učencev četrtih razredov, 34 iz šestih razredov in 43 učencev iz osmih razredov. V raziskavo je bilo vključenih tudi 96 učiteljev; polovica med njimi je poučevala v četrtem, šestem in osmem razredu, polovica pa jih je bila zaposlena v podaljšanem bivanju. V raziskavi sem uporabila anketni vprašalnik za učence in učitelje, ki sem ga oblikovala na osnovi vprašalnika o pomembnosti učnih strategij (Pečjak, 2000) in vprašalnika o motivacijskih strategijah – MSLQ (Pintrich, Smith, Garcia in McKeachie, 1991, v Hudoklin, 2004). Rezultati so pokazali, da so učenci četrtih razredov pri samostojnem učenju doma uporabljali več različnih strategij kot učenci šestih in osmih razredov. Dekleta in fantje se niso razlikovali v pogostosti uporabe učnih strategij pri šolskem delu doma. Učitelji rednega pouka so se med seboj razlikovali v pogostosti seznanjanja učencev z učnimi strategijami v času pouka. Učitelji četrtega razreda so pogosteje seznanjali učence s posameznimi učnimi strategijami kot učitelji, ki so poučevali v šestem in osmem razredu. Učitelji rednega pouka in učitelji podaljšanega bivanja so se razlikovali v pogostosti seznanjanja učencev z učnimi strategijami, pri čemer so učitelji rednega pouka pogosteje seznanjali učence z organizacijskimi in elaboracijskimi strategijami, učitelji podaljšanega bivanja pa s strategijami iskanja pomoči. Učitelji so pogosteje seznanjali učence z organizacijskimi strategijami, kot so jih učenci uporabljali pri učenju doma, učenci pa so pogosteje uporabljali strategije ponavljanja in uravnavanja časa, kot so jih učitelji seznanjali z njimi pri pouku. Pomembno je, da učitelji že pri pouku učence seznanjajo z učinkovitimi učnimi strategijami, da so jim v oporo pri njihovem učenju in da jim pomagajo najti najustreznejši način učenja glede na njihove psihofizične sposobnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učne strategije, samoregulacijsko učenje, učni stili, osnovna šola
    Število strani: 104
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    doc. dr. Helena Smrtnik VitulićSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9025097)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 510
    Datum vnosa: 25 Nov 2011 11:31
    Zadnja sprememba: 25 Nov 2011 11:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/510

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa