[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učna motivacija in učenčeve zaznave družinskih odnosov

Nina Granfola (2011) Učna motivacija in učenčeve zaznave družinskih odnosov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (716Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo obravnava področji motivacije učencev in zaznave učencev o družinskih odnosih. V teoretičnem delu diplomskega dela sem najprej opredelila motivacijo, nato pa sem natančneje obravnavala družino in vzgojo kot izbrana in po mnenju stroke pomembna dejavnika v razvoju učne motivacije. Teoretični opredelitvi sledi empirični del, v katerem sem s tehniko ankete med učenci 6. razreda osnovne šole raziskala, kaj učence motivira za učenje v šoli in kako zaznavajo odnose v svoji družini; zanimalo me je tudi, kakšen je odnos med obema spremenljivkama. Raziskava je pokazala, da učence za učenje motivirajo različne sestavine učne motivacije, najbolj vrednota učenja, najmanj pa atribucija kot posledica smole ali nižjih učnih sposobnosti v primeru učne neuspešnosti. Rezultati so pokazali tudi, da učenci družinske odnose zaznavajo različno; nekateri učenci zaznavajo demotivirajoče družinske odnose, drugi spodbujajoče, nekateri učenci pa zaznavajo ambiciozne družinske odnose. Ugotovila sem, da so nekatere sestavine učne motivacije povezane, druge pa nepovezane z družinskimi odnosi, kot jih zaznavajo učenci. Interes za učenje je povezan s tipoma družinskih odnosov, ki ju učenci zaznavajo kot demotivirajoče in spodbujajoče; zunanja spodbuda je povezana z zaznavo ambicioznega tipa družinskih odnosov; atribuciji za učno uspešnost »vzrok neznan« in »sreča« sta povezani z zaznavo demotivirajočih družinskih odnosov, »trud« pa z zaznavo spodbujajočih družinskih odnosov; atribucija za učno neuspešnost »nesposobnosti« je povezana z zaznavo demotivirajočih družinskih odnosov, »trud« pa z zaznavo spodbujajočih; učna samopodoba je povezana le z zaznavo demotivirajočih družinskih odnosov; cilj učenja »neučenje« je povezan z zaznavo demotivirajočih družinskih odnosov, »uspeh« z zaznavo ambicioznega tipa družinskih odnosov, »znanje« pa z zaznavo spodbujajočih družinskih odnosov; pomembnost učenja je povezana z zaznavo dveh tipov družinskih odnosov, in sicer demotivirajočih in ambicioznih; težavnost učenja je povezana le z zaznavo demotivirajočih družinskih odnosov. V diplomskem delu sem prišla do nekaterih uporabnih in pomembnih ugotovitev s področij motivacije učencev in njihovih zaznav o družinskih odnosih. Spoznala sem, da je raznolikost učencev na teh dveh področjih velika, zato morajo učitelji vsakega posameznika obravnavati individualno in najti ustrezne načine motiviranja za učenje, saj so le tako lahko učenci učno uspešni. O tem se morajo učitelji pogovarjati tudi s starši in jim svetovati, kateri so ustrezni načini motiviranja za njihovega otroka.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učenci, osnovna šola, učna motivacija, družina, družinski odnosi
    Število strani: 64
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9022793)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 504
    Datum vnosa: 25 Nov 2011 10:10
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/504

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa