[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvijanje ustvarjalnih sposobnosti pri književnem pouku v četrtem razredu devetletne osnovne šole

Matija Martinec (2011) Razvijanje ustvarjalnih sposobnosti pri književnem pouku v četrtem razredu devetletne osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1585Kb)

    Povzetek

    Obdobja razvijanja ustvarjalnih sposobnosti so povezana z različnimi okoliščinami v življenju vsakega posameznika, zato se ta v različnih kulturah pojavljajo z različnimi časovnimi zamiki. Drugo in hkrati najtežje obdobje se v slovenskem okolju pojavi, ko so učenci stari 11–12 let, torej na prehodu iz četrtega v peti razred osnovne šole. Stopnja samoiniciativnosti glede ustvarjalnosti je v omenjenem starostnem obdobju mnogo bolj omejena, toga kot v nekaterih drugih obdobjih (Blažić, 2000, str. 78). Ustvarjalnost je mogoče spodbuditi z različnimi vajami, ki temeljijo na razvoju divergentnega mišljenja. Divergentno mišljenje je J. P. Guilford opredelil kot večsmerno mišljenje, ki je sestavljeno iz več komponent, ki se med seboj dopolnjujejo oziroma nadgrajujejo. Te komponente so: fluentnost, fleksibilnost, izvirnost in elaboracija. Sama ustvarjalnost potrebuje za lasten razvoj tudi primerne pogoje. Ker se diplomsko delo posveča predvsem sklepni fazi interpretacije književnega besedila – in sicer na stopnji poglabljanja doživetja, ki ga bodo učenci izražali predvsem s pomočjo poustvarjalnega in ustvarjalnega pisanja na podlagi obravnavanih književnih del – je velik poudarek namenjen predvsem branju in pisnemu ustvarjanju ter različnim dejavnostim za širjenje besednega zaklada, ki so eden od ključnih elementov pri razvijanju ustvarjalnosti. Teoretični del diplomskega dela se zaključi s pregledom učnega načrta pri predmetu slovenščina za četrti razred devetletne osnovne šole, kjer so izpostavljeni cilji, povezani z ustvarjalnostjo. S pomočjo raziskave, v katero je bilo vključenih dvajset učenk in učencev četrtega razreda osnovne šole, sem v diplomskem delu prišel do spoznanja, da vaje za poustvarjalno in ustvarjalno pisanje v večini primerov motivirajo učence za delo pri književnem pouku. Raziskave so pokazale tudi, da učenci v končnem stanju dosegajo več kriterijev vrednotenja kot v začetnem stanju, pri čemer so vaje poustvarjalnega in ustvarjalnega pisanja ključen dejavnik za take rezultate. Prav tako sem ugotovil, da so deklice v primerjavi z dečki močnejše na področju divergentnega mišljenja, ki se tiče fluentnosti idej. Nazadnje pa so rezultati pokazali, da s številom učnih ur književnega pouka, pri katerem se uporablja poustvarjalno in ustvarjalno pisanje, narašča tudi fluentnost asociacij pri učencih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: ustvarjalnost, divergentno mišljenje, poustvarjalno pisanje, ustvarjalno pisanje, književni pouk
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Mileva BlažićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9022537)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 503
    Datum vnosa: 25 Nov 2011 10:05
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 17:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/503

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa