[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ustvarjalni gib pri učenju in poučevanju tujega jezika v osnovni šoli

Anja Ržišnik (2011) Ustvarjalni gib pri učenju in poučevanju tujega jezika v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3656Kb)

    Povzetek

    Otroci čutijo naravno potrebo po gibanju in še posebej v prvih letih življenja z njim raziskujejo svet okoli sebe. V vrtcu se pogosto izvajajo gibalne aktivnosti, ki so namenjene dosegi različnih ciljev. Kasneje v šoli pa se otroci in mladostniki vedno redkeje gibalno izražajo in večino učne snovi predelajo kar sede, tudi pri pouku tujega jezika. Tako pogosto pride do pojava, da so učenci miselno zelo aktivni, telesno pa postajajo vedno bolj pasivni. Najnovejše raziskave nevroznanosti dokazujejo, da gibanje spodbuja tudi spoznavne procese. Poleg tega sta jezik in telo tesno povezana in ju vsakodnevno uporabljamo v interakciji z ostalimi ljudmi. Ustvarjalni gib je zato celostni učni pristop, ki to povezavo združuje in obenem spodbuja ustvarjalno mišljenje. Pri tem učnem pristopu gre za to, da učenci vseh starosti verbalno-kinestetično rešujejo probleme v različnih učnih oblikah. Kinestetično učenje pa je vedno pomembnejše tudi pri sodobnih celostnih konceptih učenja in poučevanja tujih jezikov, pri katerih naj bi uporabljali učne metode, ki nagovarjajo čim več čutil in pri katerih naj bi govorili pretežno v ciljnem jeziku. V takem primeru učitelji pogosto posežejo po ustvarjalnih gibih, da bi učencem čim bolj nazorno prikazali situacijo. Prav tako je učencem, ki so začetniki in v obdobju, ko se še ne odzivajo v tujem jeziku, veliko lažje prikazati odgovor ali sodelovati v pogovoru v tujem jeziku s telesom. Ustvarjalni gib je tudi učni pristop, ki ga lahko uporabimo v vseh učnih situacijah in pri urjenju vseh jezikovnih spretnosti v tujem jeziku, to je od dramatizacije, pisanja po zraku, do masaž za otroke in vizualizacije. Kljub vsem pozitivnim učinkom tega pristopa pa raziskave kažejo, da je za mnoge slovenske učitelje to še vedno neznano področje. V svoji študiji primera sem ugotavljala vpliv ustvarjalnega giba na nekatere vidike učenja nemščine v dveh tečajnih skupinah (10 učencev, starih 9–15 let). Ugotovila sem, da se učenci ob gibalnih dejavnostih počutijo prijetno, se zabavajo in so motivirani za nadaljnje delo s tem pristopom. Poleg tega sem na podlagi sprotnih preverjanj znanja ugotovila, da je ustvarjalni gib najbolj učinkovito sredstvo pri urjenju poslušanja in govorjenja v tujem jeziku. Nasploh pa so se učenci na končnem preverjanju znanja bolje odrezali pri nalogah, ki so preverjale snov, ki so se jo učili z ustvarjalnim gibom, kot tudi pri ostalih nalogah, čeprav so slednje pri anketnem vprašalniku večkrat označili kot »lažje«. Prav tako sem ugotovila, da so učenci mnenja, da jim ustvarjalni gib pomaga pri pomnjenju in priklicu besed v nemščini.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: ustvarjalni gib, tuji jezik, nemščina, sprostitvene tehnike, ustvarjalnost, celostno učenje, kinestetično učenje, jezikovne spretnosti
    Število strani: 73
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Karmen PižornMentor
    pred. Vesna GeršakSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9022281)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 502
    Datum vnosa: 25 Nov 2011 09:56
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 15:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/502

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa