[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spodbujanje otrokove jezikovne zmožnosti s filmsko vzgojo

Mateja Jagodić (2018) Spodbujanje otrokove jezikovne zmožnosti s filmsko vzgojo. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1256Kb)

    Povzetek

    Predšolsko obdobje je najpomembnejše za razvoj govora, zato je treba posebno pozornost nameniti načrtovanju in izvajanju jezikovne dejavnosti v vrtcu. Pomembno vlogo pri tem ima vzgojitelj predšolskih otrok, ki avtonomno izbira, s katerimi vsebinami, sredstvi, metodami in oblikami dela bo razvijal otrokovo jezikovno zmožnost. Film kot umetniška zvrst lahko vzgojitelju omogoča nov pristop dela v vrtcu, tudi na jezikovnem področju. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sem predstavila razliko med govorom in jezikom, opisala govorni razvoj predšolskega otroka in opredelila jezikovno zmožnost ter poudarila dejavnike, ki vplivajo na njen razvoj. Podrobneje sem opisala filmsko vzgojo in animirani film ter poudarila, zakaj je treba filmsko vzgojo in z njo film vključiti v načrtovanje jezikovne dejavnosti. V zadnjem poglavju teoretičnega dela sem povezala animirani film in razvijanje jezikovne zmožnosti. V empiričnem delu magistrskega dela so predstavljeni rezultati kvalitativne raziskave, kjer sem poskusila ugotoviti, zakaj bi bilo dobro filmsko vzgojo uvesti že v vrtec, kakšen vpliv ima animirani film na otroke, katere so prednosti in slabosti uporabe animiranega filma v vrtcu, kateri so kriteriji za izbor kakovostnega animiranega filma ter katera učna sredstva in metode dela filmske vzgoje uporabljati za spodbujanje otrokove jezikovne zmožnosti. Na koncu pa želim odgovoriti na vprašanje, ali lahko z animiranim filmom razvijamo jezikovno zmožnost. Izvedla sem štiri intervjuje, in sicer z vzgojiteljico, ki vodi filmsko vzgojo v javnem vrtcu, s knjižničarko Mestne knjižnice Ljubljana, ki v svoje delo vpeljuje elemente filmske vzgoje, s strokovno sodelavko Kinodvora in z vodjo programa Filmska vzgoja in mlada občinstva v javnem zavodu Kinodvor.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: jezikovna zmožnost, filmska vzgoja, animirani film, medpodročno povezovanje, predšolski otrok
    Število strani: 54
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    doc. Alenka VidrihSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11927369)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4995
    Datum vnosa: 01 Mar 2018 10:35
    Zadnja sprememba: 01 Mar 2018 10:35
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4995

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa