[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Interdisciplinarni pristop k interpretaciji likovnega dela v muzeju: Pilonov portret Marija Kogoja v Moderni galeriji

Saša Žust (2011) Interdisciplinarni pristop k interpretaciji likovnega dela v muzeju: Pilonov portret Marija Kogoja v Moderni galeriji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (992Kb)

    Povzetek

    Sodobno pojmovani koncept likovne vzgoje med drugim temelji na vseživljenjskem učenju in medpredmetnosti. Umetnostni muzej oziroma galerija kot alternativni učni prostor ponuja veliko možnosti za oboje: je neformalno učno okolje, za katerega so značilni interdisciplinarnost, večpomenska interpretacija in poglobljeno spoznavanje likovnih del. Interdisciplinarnost pomeni povezovanje različnih področij znanja z namenom celovitega pristopa k obravnavanju znanja. Likovno delo je kompleksno, večplastno in v svoji naravi interdisciplinarno; njegove likovno-formalne, materialne in vsebinske plati odražajo prostor in čas, v katerem je nastalo, ter posledično zajemajo tudi širše kulturne, tehnološke in družbene vidike. Stik z originalnimi umetniškimi deli je ključnega pomena za spoznavanje umetnosti, razvijanje likovne občutljivosti in odnosa do umetnostne dediščine. Eden glavnih prostorov, kjer se neposredno srečujemo z avtentičnimi likovnimi deli, je (umetnostni) muzej. Učenje v muzeju je drugačno od učenja v šoli in interdisciplinarni pristop je v muzejih temeljna in že dalj časa uveljavljena praksa. Izobraževanje v muzejih je osnovano na muzejski zbirki; izobraževalna izkušnja temelji na uporabi avtentičnega muzejskega predmeta – v našem primeru likovnega dela. Da lahko likovno delo razumemo, ga moramo znati interpretirati. Umetniška dela so lahko razstavljena in interpretirana na številne različne načine. Interpretacija je odvisna od konteksta postavitve, predhodnega vedenja, stališč in načina spoznavanja obiskovalca ter je vedno kulturno in zgodovinsko pogojena. Pristop k interpretaciji starejše umetnosti se razlikuje od interpretacije sodobne umetnosti. Ustrezna podpora (gradivo) lahko učitelju pomaga pri opisovanju in razlaganju umetniških del. Na podlagi teorij s področij učenja v muzeju, interpretacije muzejskih predmetov in interdisciplinarnega učenja in poučevanja sem za učitelje v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole zasnovala tematsko gradivo na temo Pilonovega portreta Marija Kogoja iz leta 1923, ki se nahaja v Moderni galeriji.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: medpredmetno učenje in poučevanje, interdisciplinarnost, učenje v muzeju, avtentično likovno delo, interpretacija, spoznavanje
    Število strani: 95
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Metoda KemperlMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9021769)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 499
    Datum vnosa: 24 Nov 2011 14:40
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 11:12
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/499

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa