[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Mnenja in izkušnje predšolskih otrok o njihovi participaciji v vrtcu

Pia Kuk (2011) Mnenja in izkušnje predšolskih otrok o njihovi participaciji v vrtcu. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (281Kb)

    Povzetek

    Participacija v vrtcu pomeni udeležbo in aktivno sodelovanje otrok tako pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti kot pri soustvarjanju življenja v vrtcu. Participirati je njihova pravica in je tudi nujna za razvoj demokratičnosti vrtca. V prvem delu diplomske naloge so predstavljene teoretične osnove participacije otrok v vrtcu ter temeljni dokumenti, v katerih je participacija omenjena. V nadaljevanju je predstavljen proces aktivnega učenja, ki je eden izmed načinov participiranja otrok v vrtcu. Podrobneje je predstavljen tudi pedagoški koncept Reggio Emilia, katerega osnovno načelo je prav participacija otrok v vzgojnem procesu. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati intervjuja, ki sem ga opravila z otroki oddelkov druge starostne stopnje v vrtcu. Cilj je bil izvedeti, v kolikšni meri so otroci v vrtcu vključeni v proces načrtovanja in izvedbe prostih in vodenih dejavnosti, ali so upoštevane njihove ideje, želje in predlogi ter v kolikšni meri in kako otroci sodelujejo pri načrtovanju in izvedbi dnevne rutine. Rezultate sem primerjala z rezultati raziskave, opravljene na vzorcu strokovnih delavcev v vrtcih in izvedene v okviru projekta Reggio Emilia na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Rezultati raziskave so pokazali, da imajo otroci največ možnosti participiranja predvsem pri prosti igri, medtem ko bi morali več participirati pri procesu načrtovanja dejavnosti in organizaciji življenja v vrtcu. Več možnosti izbire bi morali imeti tudi pri počitku in hranjenju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: participacija otrok, kurikulum, prikriti kurikulum, aktivno učenje, pedagoški koncept Reggio Emilia, projektno delo
    Število strani: 53
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9016393)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 489
    Datum vnosa: 24 Nov 2011 14:29
    Zadnja sprememba: 24 Nov 2011 14:29
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/489

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa