[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Proučevanje profesionalnega razvoja in rezilientnosti pri specialnih in rehabilitacijskih pedagogih z metodo poklicne biografije

Eva Pančur (2017) Proučevanje profesionalnega razvoja in rezilientnosti pri specialnih in rehabilitacijskih pedagogih z metodo poklicne biografije. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1701Kb)

    Povzetek

    Za uspešno soočanje s številnimi zahtevami in izzivi, pred katere so v današnjem času nenehnih sprememb na različnih področjih človekovega delovanja postavljeni specialni in rehabilitacijski pedagogi, je nujno potreben njihov nenehen profesionalen razvoj. Nepredvidljive delovne razmere, številne zahteve in izzivi pogosto povzročajo stres in občutek nemoči, kar lahko vodi v izgorelost ali opustitev tega poklica, zato se proučevanje profesionalnega razvoja pedagoških delavcev v zadnjih letih osredotoča tudi na področje rezilientnosti. Namen raziskave je bil ugotoviti, katera so najbolj prelomna obdobja na profesionalni poti posameznih specialnih in rehabilitacijskih pedagogov, s kakšnimi stiskami in izzivi se soočajo in kako to poklicno in osebnostno vpliva na njih. Zanimali so nas tudi varovalni dejavniki, ki kažejo na njihovo rezilientnost. Empirična raziskava je temeljila na kvalitativnem pristopu. Vzorec je bil neslučajnostni priložnosten. Zajemal je 13 specialnih in rehabilitacijskih pedagoginj, defektologinj in specialnih pedagoginj z različnimi delovnimi izkušnjami ter različno dolgo delovno dobo. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo navodil za pisanje poklicne biografije, kategorizirani in obdelani po načelih kvalitativnega raziskovanja. Rezultati raziskave kažejo, da profesionalni razvoj specialnih in rehabilitacijskih pedagogov zaznamujejo naslednja prelomna obdobja: dodiplomsko izobraževanje in praksa, pripravništvo in strokovni izpit, prva zaposlitev oz. prve izkušnje z delom, menjava službe ali sprememba delovnega mesta, prelomni dogodki, krize in obremenitve, profesionalni napredek, zaključevanje poklicne poti. Med dejavniki, ki najbolj vplivajo na njihov profesionalni razvoj, specialni in rehabilitacijski pedagogi izpostavljajo vzpodbudno klimo na šoli, lastno notranjo motivacijo za učenje, branje strokovne literature ter stalno strokovno izpopolnjevanje. Med prelomnimi dogodki, ki so specialne in rehabilitacijske pedagoge na poklicni poti najbolj obogatili, so najpogostejši tisti, ki so povezani z učenci s posebnimi potrebami ter starši teh učencev. Med dogodki, ki so jim na poklicni poti predstavljali največji izziv oz. povzročili največjo stisko, pa so najpogostejši dogodki povezani s sodelavci, z učenci s posebnimi potrebami ter z izzivi in zahtevami na začetku poklicne poti. Kot varovalni dejavnik v trenutkih največje poklicne krize/stiske specialni in rehabilitacijski pedagogi najpogosteje navajajo podporo družine in podporo sodelavcev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: profesionalni razvoj, rezilientnost, metoda poklicne biografije, specialni in rehabilitacijski pedagog
    Število strani: 105
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11782729)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4848
    Datum vnosa: 26 Okt 2017 14:39
    Zadnja sprememba: 26 Okt 2017 14:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4848

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa