[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odzivi bralcev na sporočilnost slikanice brez besedila

Ana Kočevar (2017) Odzivi bralcev na sporočilnost slikanice brez besedila. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (2698Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo opozarja na pomembno vlogo slikanic in pozitivnega odnosa pri razvoju otroka. Hkrati poudarja ključno vlogo odraslih pri prvem seznanjanju otrok s knjigami in njihov pomen pri razvijanju motivacije za mladega bralca. Magistrsko delo zajema predstavitev slikanice kot posebne oblike literarnega dela, ki ni le skupek slikovnega in besednega, temveč v sebi skriva interakcijo omejenih delov in tvori povsem novo celoto. V magistrskem delu so v začetku predstavljena obdobja branja in recepcijskega razvoja otroka. Temeljito so predstavljene tudi zahtevnostne stopnje slikanice, ki pomagajo pri izbiri knjige za mladega bralca oziroma določajo posamezno stopnjo razvoja, ki pogojuje, kakšno slikanico bomo otroku ponudili. Našteti so tipi slikanice glede na ustvarjalne postopke in predstavljene prednosti oziroma slabosti v povezavi z njimi. Pri sestavi slikanic so pomembna tudi razmerja med besednimi in ilustrativnimi deli. Ta omogočajo nastanek slikanic brez besedila, ki od bralcev zahtevajo aktivno sodelovanje in jim omogočajo vlogo soavtorjev. Predstavljene so možnosti interakcij med besedo in sliko, ki za kakovostne slikanice tvorijo smiselne umetniške celote. V delu so predstavljene tudi funkcijske zmožnosti, ki jih slikanice ponujajo bralcem. Pomembni so različni kriteriji, ki slikanice razdelijo na kakovostne in tiste, ki to niso. V povezavi z njimi so predstavljene likovne sestavine kakovostnih ilustracij, ki gradijo kakovostna književna dela, ki bralcu omogočajo večplastno razumevanje sporočila. Predstavljene so pomembne literarne nagrade, ki jih prejmejo najbolj kakovostne slikanice, ki izidejo v slovenskem okolju. Raziskovalni del magistrskega dela zajema nagrajeno kakovostno slikanico brez besedila ilustratorja Damijana Stepančiča Zgodba o sidru v povezavi s pripovednimi odzivi različno starih bralcev nanjo. Odgovorjeno je na vprašanji, kako se različno stari »bralci« odzivajo na ilustrirano zgodbo in kakšne so razlike v pripovedovanjih. V ospredju so razmišljanja, vrednotenja in dojemanja bralcev, ponujene pa so jim tudi možnosti individualne ustvarjalnosti. Pri tem so poudarjeni pomen individuuma in možnosti različnih interpretacij.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: slikanica, pripovedni odziv, slikanica brez besedila, ilustracija
    Število strani: 51
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11768393)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4833
    Datum vnosa: 09 Okt 2017 17:25
    Zadnja sprememba: 09 Okt 2017 17:25
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4833

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa