[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pomen zgodbe pri izbiri in oblikovanju mehkih kiparskih materialov

Tina Remc (2017) Pomen zgodbe pri izbiri in oblikovanju mehkih kiparskih materialov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1552Kb)

    Povzetek

    V vrtcih je kiparstvo kot ena od oblik likovnega izražanja ostajalo nekoliko zapostavljeno, saj se je na področju likovne dejavnosti izvajalo predvsem risanje. Po mnenju avtorice Čadež Lapajne (2000) se danes kiparstvo oziroma plastično oblikovanje že lahko kosa tudi z risanjem in je vse bolj priljubljena likovna dejavnost. Najbolj priljubljena kiparska materiala pri delu z otroki sta glina in plastelin. Kiparstvo je pomembno z več vidikov. Otroci prek kiparske dejavnosti razvijajo čutila in spoznavajo lastnosti materialov. Izdelek pri kiparstvu je tridimenzionalen, njegova podoba je vidna z vseh strani in tako je načeloma treba oblikovati tudi kiparsko maso, kar pa za predšolske otroke ni enostavno in večinoma tega tudi ne prakticirajo, pač pa kiparsko formo sestavljajo iz posameznih delov, ki jih zlepijo skupaj. Tako kot pri vseh likovnih dejavnostih tudi pri kiparstvu velja, da mora imeti otrok dovolj svobode za likovno izražanje, saj bo le tako lahko ustvarjalen. Upoštevati moramo individualnost in nikakor ne smemo podcenjevati otrokovih izraznih sposobnosti. V teoretičnem delu sem se na začetku osredinila predvsem na opredelitev kiparstva. V nadaljevanju sem opisala kiparska materiala, ki se najpogosteje pojavljata v vrtcih (glina in plastelin). Na koncu sem na kratko predstavila pomen ustvarjalnosti, ki je zelo pomembna za likovno izražanje otrok. V empiričnem delu sem v vrtcu z različno starimi otroki izvedla kiparsko dejavnost na podlagi avtorske domišljijske zgodbe. Dejavnost sem izvedla z otroki druge starostne skupine, in sicer so bili stari 3–4 leta in 5–6 let. Otroci so si morali med branjem zgodbe zamisliti njenega glavnega junaka in ga kasneje ustvariti oziroma izdelati. Na voljo so imeli dva kiparska materiala (glino in plastelin). Izbrali so si lahko le en kiparski material ter nato iz njega oblikovali kip. Zanimal me je vpliv domišljijske zgodbe na otroško izbiro in oblikovanje barvno enovitega oziroma barvno pestrega kiparskega materiala in oblikovanje figure osrednjega domišljijskega protagonista zgodbe.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, kiparstvo, kiparski material, glina, plastelin
    Število strani: 49
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Uršula PodobnikMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11742537)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4782
    Datum vnosa: 02 Okt 2017 12:14
    Zadnja sprememba: 02 Okt 2017 12:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4782

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa