[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje opisne ocene v 1. razredu osnovne šole pri slovenščini z vidika staršev

Maja Petkovšek (2017) Razumevanje opisne ocene v 1. razredu osnovne šole pri slovenščini z vidika staršev. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    V magistrski nalogi so zajeta teoretična spoznanja o ocenah na splošno in opisnih ocenah. Vsebuje kratek zgodovinski pregled opisnega ocenjevanja; predstavljena so tako stališča, ki govorijo v prid opisni oceni, kot tista, ki le-to kritično presojajo. Učenci so v prvem in drugem razredu ocenjevani z opisnimi ocenami, ki staršem predstavljajo težavo, saj jih ne poznajo, si jih ne znajo razložiti v povezavi z zastavljenimi cilji oz. standardi znanja in zato pogosto sprašujejo po številčnih ocenah. Na podlagi predstavljenih teoretičnih spoznanj sem v empiričnem delu magistrske naloge uporabila kvantitativno metodo, anketo na papirju. Namenjena je bila staršem učencev, ki so v šolskem letu 2015/16 končali 1. razred osnovne šole in prejeli zaključno spričevalo. Preverila sem, ali so končne opisne ocene pri predmetu slovenščina dejansko napisane tako, da jih starši razumejo, ali jih na podlagi izkušenj z opisnimi ocenami pri starejših otrocih bolje razumejo in katere predloge imajo glede tega. Na podlagi analize 160 anketnih vprašalnikov lahko povzamem, da starši menijo, da opisne ocene razumejo. Ne znajo pa umestiti svojih otrok v lestvice ali mreže, da bi jih lahko primerjali z drugimi vrstniki, kar navajajo kot pomanjkljivost in pri izboljšavah predlagajo povratek k številčnim ocenam oz. kombinacijo številčnih in opisnih ocen. Starši menijo, da tisto oceno, ki je za njih najbolj informativna, tudi najbolj razumejo, to je številčna ocena. Z raziskavo sem dokazala, da obstaja medsebojna povezanost glede vrste ocene, ki bi jo izbrali za svojega otroka pri predmetu slovenščina, in razumevanjem ter z usmerjanjem k napredku. Pomembne so medletne opisne ocene, saj statistično pomembno vplivajo na razumevanje končnih opisnih ocen pri predmetu slovenščina, medtem ko za sprotne zapise o učenčevem znanju, npr. informacije, zapisane v zvezkih, del. zvezkih ali kakšnih drugih beležkah, tega ne morem trditi. Enako se predhodne izkušnje staršev z opisni ocenami niso pokazale kot spremenljivka, ki bi pokazala statistično povezanost.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: ocena, ocenjevanje znanja, opisna ocena, spričevalo, sodelovanje učitelja s starši, slovenščina
    Število strani: 98
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11736905)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4758
    Datum vnosa: 27 Sep 2017 08:17
    Zadnja sprememba: 27 Sep 2017 08:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4758

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa