[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Mnenje osnovnošolskih učiteljev naravoslovnih predmetov o elektronskih in interaktivnih učbenikih

Jerneja Vraber Jagodic (2017) Mnenje osnovnošolskih učiteljev naravoslovnih predmetov o elektronskih in interaktivnih učbenikih. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2931Kb)

    Povzetek

    Za današnje življenje je informacijska pismenost ključnega pomena, saj je osnova za napredek in razvoj družbe. Danes si življenje brez IKT težko predstavljamo. Uporaba IKT je osnova za delovanje v družbi. Internet ima danes veliko vlogo in velik socialni vpliv, njegova najpomembnejša vloga je izmenjava informacij. Pouka brez IKT znotraj izobraževalnih institucij, tudi v osnovni šoli, si skoraj ne moremo predstavljati. Prav tako je uporaba IKT v povezavi z drugimi metodami predlagana v učnih načrtih. Zaradi napredka na področju tehnologije se vloga učitelja spreminja. To ga postavlja pred vedno nove izzive. Ponudba storitev se veča in s tem tudi možnosti uporabe internetnih storitev pri pouku. V magistrskem delu nas je zanimalo predvsem, katere storitve, ki jih nudi internet, slovenski učitelji naravoslovnih predmetov biologije, kemije, fizike in naravoslovja najpogosteje uporabljajo, kakšno je njihovo mnenje o uporabi teh storitev za delo v razredu in kakšna je njihova naklonjenost e- in i-učbenikom. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. V raziskavi je sodelovalo 128 osnovnošolskih učiteljic in učiteljev naravoslovnih predmetov iz različnih regij Slovenije, ki so odgovarjali na vprašanja v anketnem vprašalniku. Rezultati kažejo, da slovenski učitelji naravoslovnih predmetov uporabljajo predvsem internetne storitve, kjer dostopajo do filmov in vsebin, kot npr. Wikipedija, YouTube, za stike z učenci pa največ uporabljajo elektronsko pošto, manj pa uporabljajo spletne dnevnike, forume in družabna omrežja. Prednosti družabnih omrežij vidijo predvsem v hitri komunikaciji, dostopnosti do informacij, slabosti pa v tem, da ni osebnega kontakta. Rezultati tudi kažejo, da učitelji naravoslovnih predmetov pri pouku največ uporabljajo tiskane učbenike in lastna pripravljena gradiva. Poleg tiskanih učbenikov učencem za domače delo priporočajo v največji meri interaktivni učbenik spletnega mesta SIO. Delež učiteljev, ki priporočajo pripadajoč e-učbenik delovnemu zvezku z aktivacijsko kodo, je sorazmerno majhen, slabo polovico učiteljev dosega le pri biologiji. Dodane vrednosti e-učbenikom, ki jih učitelji naravoslovnih predmetov najpogosteje uporabljajo, se razlikujejo glede na naravo poučevanega predmeta, prav tako se največ razlik v uporabi gradiv pojavlja v odvisnosti od predmeta poučevanja. Ugotovili smo, da več kot polovica učiteljev naravoslovnih predmetov ocenjuje, da so naklonjeni e- in i-učbenikom, slaba tretjina se glede tega ne more opredeliti, le desetina pa meni, da e- in i-učbenikom niso naklonjeni.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: IKT, učitelji naravoslovnih predmetov, družabna omrežja, e-učbeniki, i-učbeniki
    Število strani: 55
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Iztok DevetakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11693129)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4648
    Datum vnosa: 12 Sep 2017 13:54
    Zadnja sprememba: 12 Sep 2017 13:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4648

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa