[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga logopeda pri informiranju vzgojiteljev za delo na področju odstopanj v govorno-jezikovni komunikaciji

Urška Zupančič (2017) Vloga logopeda pri informiranju vzgojiteljev za delo na področju odstopanj v govorno-jezikovni komunikaciji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1171Kb)

    Povzetek

    Govor, jezik in komunikacija so pomembna področja otrokovega razvoja, vendar se lahko na teh področjih pojavijo odstopanja, saj na razvoj govora in jezika vplivajo številni dejavniki (kakovost družinskega okolja, socialno-ekonomski dejavniki družine, otrokov spol, vrtec in vrstniška skupina ter genetski dejavniki). Otroci, ki kažejo odstopanja v govorno-jezikovni komunikaciji, potrebujejo več spodbud in nekaj prilagoditev pri dejavnostih. Odstopanja lahko prerastejo v motnje. Ko pride do motenj, otroku pomaga logoped. V nekaterih vrtcih so zaposleni logopedi. V moji raziskavi me je zanimalo predvsem to, ali se čutijo vzgojitelji, ki delajo v vrtcih z zaposlenim logopedom, bolj usposobljeni za delo z otroki, ki kažejo govorno-jezikovna odstopanja, kot pa tisti, ki so zaposleni v vrtcih, v katerih logopedov ni. V raziskavo sem vključila 55 vzgojiteljev in vzgojiteljic iz različnih vrtcev po Sloveniji. Z anonimnim anketnim vprašalnikom sem pridobila njihove odgovore in njihovo mnenje. Z diplomskim delom sem želela poudariti, da je bistvenega pomena sodelovanje med logopedom in vzgojiteljem, saj le tako lahko pravočasno opazimo odstopanja na govorno-jezikovnem področju in še pravi čas začnemo z odpravljanjem teh težav oz. ustrezno logopedsko obravnavo. Obravnava otroku omogoči kakovostnejši govorno-jezikovni razvoj, kar mu posledično omogoča tudi kakovostnejši razvoj na drugih področjih. Logoped lahko vzgojiteljem svetuje pri načrtovanju jezikovne vzgoje v vrtcu in s tem pripomore h kakovosti vzgojno-izobraževalnega procesa v vrtcu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: odstopanja v govorno-jezikovni komunikaciji, vzgojitelj, logoped, vrtec
    Število strani: 61
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    doc. dr. Martina OzbičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11691081)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4637
    Datum vnosa: 12 Sep 2017 11:52
    Zadnja sprememba: 12 Sep 2017 11:52
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4637

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa