[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Zaznavanje izobraževalnih potreb in kompetenc strokovnih delavcev v vrtcu za delo z otroki s posebnimi potrebami

Betina Zamuda (2017) Zaznavanje izobraževalnih potreb in kompetenc strokovnih delavcev v vrtcu za delo z otroki s posebnimi potrebami. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1710Kb)

    Povzetek

    V strokovni literaturi pogosto zasledimo, da se vzgojitelji in pomočniki vzgojitelja čutijo čedalje bolj obremenjeni, saj se pri svojem delu srečujejo s situacijami, za katere niso dovolj strokovno usposobljeni. Takšne situacije pri marsikaterem strokovnem delavcu povzročajo stres in občutek, da le-tej ne bo kos. V praksi ugotavljamo vedno večje potrebe po dodatnem izobraževanju in usposabljanju strokovnih delavcev za delo z otroki s posebnimi potrebami ter po smernicah za lažje vključevanje le-teh v življenje in delo oddelka vrtca. Specialni in rehabilitacijski pedagogi, kot strokovnjaki za delo z otroki s posebnimi potrebami, jim lahko ponudijo različne oblike pomoči in podpore, s pomočjo katerih bi pridobivali nova znanja, jih nadgrajevali ter razvijali kompetence potrebne za delo z le-temi. Strokovni tim znotraj vrtca, ki je voden s strani specialnega in rehabilitacijskega pedagoga, je ena izmed učinkovitih oblik pomoči in podpore strokovnim delavcem. Preko takšnega tima strokovni delavci pridobijo kvalitetna znanja s področja dela z otroki s posebnimi potrebami, ki izhajajo iz strokovne podkovanosti specialnega in rehabilitacijskega pedagoga, izkušenj strokovnih delavcev ter različne strokovne literature. Kompetence se na takšen način nadgrajujejo, strokovni delavci pa se posledično lažje soočajo s situacijami, v katere so vpeti med delom z otroki s posebnimi potrebami. V raziskovalnem delu raziskave smo oblikovali in uporabili anketni vprašalnik, ki ga je ustrezno izpolnilo 110 strokovnih delavcev – vzgojiteljev predšolskih otrok in pomočnikov vzgojiteljev. iz vrtcev po celotni Sloveniji. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako strokovni delavci zaznavajo svoje kompetence in izobraževalne potrebe na področju dela z otroki s posebnimi potrebami ter katere oblike pomoči in podpore potrebujejo s strani specialnega in rehabilitacijskega pedagoga. Z vprašalnikom smo tudi ugotavljali, ali strokovni delavci v vrtcu izražajo potrebo po oblikovanju strokovnega tima, ki bi ga vodil specialni in rehabilitacijski pedagog, z namenom nudenja pomoči, podpore ter dodatnega strokovnega znanja in kompetenc za delo z otroki s posebnimi potrebami. S pridobljenimi podatki smo dobili vpogled v to, kakšne oblike pomoči in podpore pričakujejo strokovni delavci v vrtcih, da bi bilo njihovo strokovno delo z otroki s posebnimi potrebami uspešnejše in bolj kakovostno. Rezultati raziskave so pokazali, da strokovni delavci imajo pomoč in podporo specialnega in rehabilitacijskega pedagoga, vendar bi si ju želeli še več. Največ pomoči in podpore bi potrebovali predvsem na področjih odkrivanja otrok s posebnimi potrebami, komunikacije in sodelovanja s starši ter sodelovanja v strokovnem timu/skupini, saj na teh področjih zaznavajo pomanjkanje konkretnih kompetenc za delo z otroki s posebnimi potrebami. Obenem smo ugotovili, da si strokovni delavci želijo, da bi se znotraj vrtca oblikoval strokovni tim/skupina, ki bi ga vodil specialni in rehabilitacijski pedagog.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, strokovni delavci v vrtcu, izobraževalne potrebe, kompetence, timsko delo
    Število strani: 92
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11690057)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4636
    Datum vnosa: 12 Sep 2017 11:52
    Zadnja sprememba: 12 Sep 2017 11:52
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4636

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa