[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča in izkušnje učiteljev ter staršev glede medsebojnega sodelovanja

Katja Tandler (2017) Stališča in izkušnje učiteljev ter staršev glede medsebojnega sodelovanja. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (682Kb)

    Povzetek

    Sodelovanje s starši je ena izmed osnovnih nalog vsake vzgojno-izobraževalne ustanove. Šola (učitelji in drugi pedagoški delavci) in dom (starši) se z vzgojno-izobraževalnim delom otrok intenzivno ukvarjata. To je tudi razlog za medsebojno sodelovanje, ki prinaša vedno nove izzive, saj se je potrebno za partnerski odnos obojestransko truditi, ga spreminjati in izboljševati ter s pomočjo znanj in kompetenc uspešno premagovati ovire, ki so lahko prisotne znotraj posameznih oblik sodelovanja. Le tako bo lahko medsebojno sodelovanje v polnosti prineslo prednosti in koristi vsem udeleženim akterjem. Osrednji namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kakšna so stališča in izkušnje učiteljev in staršev glede medsebojnega sodelovanja v osnovnih šolah s prilagojenim programom. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je bil oblikovan za namene raziskave. Uporabljena je bila deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja. Raziskovali smo na namenskem vzorcu učiteljev (N=30) in staršev (N=55) treh osnovnih šol s prilagojenim programom (v nadaljevanju OŠPP) na Koroškem. Rezultati raziskave kažejo, da tako učitelji kot tudi starši visoko ocenjujejo medsebojno sodelovanje in mu pripisujejo zelo velik pomen. Le-tega starši v primerjavi z učitelji bolj pozitivno utemeljujejo. Starši se skladno z mnenjem učiteljev najpogosteje udeležujejo in poslužujejo formalnih oblik sodelovanja, in sicer govorilnih ur, roditeljskih sestankov in telefonskih pogovorov, med neformalnimi oblikami pa po udejstvovanju izstopa udeležba na prireditvah šole. S temi oblikami so oboji tudi najbolj zadovoljni, oboji v velikem deležu ne bi spreminjali nobene izmed oblik sodelovanja, tisti, ki pa bi jih, pa so se opredelili predvsem za neformalne oblike, katerega pomena in širine se v celoti še ne zavedajo. Navedbe medsebojnih pričakovanj so pokazale veliko skladnost med dejanskimi pričakovanji učiteljev do staršev in mnenjem staršev ter obratno. Prav tako so pri obeh skupinah anketirancev prevladale pozitivne izkušnje s sodelovanjem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: sodelovanje med učitelji in starši, osnovna šola s prilagojenim programom, učenci s posebnimi potrebami
    Število strani: 83
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11689289)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4635
    Datum vnosa: 12 Sep 2017 11:52
    Zadnja sprememba: 12 Sep 2017 11:52
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4635

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa