[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga vzgojitelja pri vpeljavi NTC-dejavnosti

Tajda Ivanc (2017) Vloga vzgojitelja pri vpeljavi NTC-dejavnosti. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2636Kb)

    Povzetek

    Predšolsko obdobje ima izjemno pomembno vlogo za življenje posameznika in družbo nasploh, saj se otrok v tem obdobju razvija na vseh področjih z izjemno hitrostjo. V diplomskem delu sem raziskovala NTC-program, ki je prilagojen za delo s predšolskimi otroki. Program je osredinjen na razvoj možganov in je v osnovi namenjen za otroke od sedmega leta naprej, vendar ga je avtor prilagodil tudi za otoke v starosti 3–6 let. Namen mojega raziskovanja je bil ugotoviti, ali je program mogoče prilagoditi tudi za najmlajše otroke v vrtcu. V teoretičnem delu sem predstavila predšolsko vzgojo; Kurikulum za vrtce, ki je osnova za delo; spodbudno učno okolje in spontano oziroma izkustveno učenje. Izpostavila sem NTC-program, njegove zakonitosti, uporabo in vlogo vzgojitelja pri vpeljavi teh dejavnosti. V empiričnem delu sem ugotavljala, ali je program možno prilagoditi tudi za delo z najmlajšimi in v kolikšni meri je to sploh mogoče. NTC-program bogati Kurikulum za vrtce s predlogi konkretnih primerov dejavnosti in priporočili za starše in vzgojitelje. Izdelala in preizkusila sem pet sklopov dejavnosti (aplikator, senzorna omara, riž, premikajoče žoge in poligon) z različnih področij in na podlagi tega zapisala ugotovitve. Z aplikatorjem sem želela spodbuditi otrokovo razmišljanje glede postavitve oziroma prirejanja predmetov, poleg tega so urili še fino motoriko in akomodacijo očesa. Prek senzorne omare so pridobivali izkušnje o različnih teksturah predmetov in s tem povezana različna ali podobna občutja ter razvijali asociacije. Pri igri z rižem so urili svojo fino motoriko in senzorične dražljaje ter akomodacijo očesa in ravnotežje. Igra z žogami je pozitivno vplivala predvsem na njihovo ravnotežje in rotacijo. S poligonom v telovadnici so otroci urili svoje gibalne sposobnosti in se preizkušali v izzivih z lastnim telesom. Prek teh dejavnosti sem ugotovila, da je vpeljava NTC-programa s prilagojenimi dejavnostmi primerna za delo z najmlajšimi otroki.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: NTC-program, vzgojitelj predšolskih otrok, spodbudno učno okolje, otrokova igra/učenje
    Število strani: 53
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana DevjakMentor
    asist. dr. Sanja BerčnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11687753)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4632
    Datum vnosa: 12 Sep 2017 07:18
    Zadnja sprememba: 12 Sep 2017 07:18
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4632

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa