[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Mnenja staršev o branju z otrokom v predšolskem obdobju

Sara Ložar (2017) Mnenja staršev o branju z otrokom v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1414Kb)

    Povzetek

    Zgodnja pismenost je proces, ki poteka celo predšolsko obdobje in v katerem se prepletajo štiri sporazumevalne zmožnosti: poslušanje, govorjenje, pisanje in branje. Branje pozitivno vpliva na otrokov celostni razvoj. Spodbuja razvoj domišljije, jezikovni in intelektualni razvoj, razvoj empatije ter bogati besednjak. Pomembno vlogo pri zgodnji pismenosti predstavljajo starši, ki s svojimi stališči, navadami in odnosom do branja že zgodaj vplivajo na otrokov prihodnji odnos do knjige. Diplomsko delo z naslovom Mnenja staršev o branju z otrokom v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sem se osredinila na pismenost in vrste pismenosti. Podrobneje sem predstavila branje, vlogo in vpliv branja na razvoj otroka, kako, koliko in kaj brati otrokom v predšolskem obdobju, vlogo staršev ter aktivnosti, ki konkurirajo branju. Na koncu sem predstavila še nekaj oblik in projektov spodbujanja branja pri nas. V empiričnem delu sem predstavila rezultate anketnega vprašalnika, ki sem ga razdelila staršem dveh vrtcev. Želela sem ugotoviti njihova menja o pomembnosti branja v predšolskem obdobju, pogostosti in kakovosti branja, poteku branja v domačem okolju, izboru literature ter ali so z branjem knjig pozitiven zgled otrokom. Raziskava je pokazala, da se starši zavedajo pozitivnega vpliva branja na otrokov intelektualni razvoj ter pomembnosti branja otrokom v predšolskem obdobju. Z branjem otroku starši najpogosteje začnejo po rojstvu oziroma pri enem letu. Večina staršev otrokom bere občasno, vsaj 10 minut, najpogosteje zvečer pred spanjem. Pri branju vsebine uporabljajo poudarke in intonacijo, med branjem pa se velika večina z otroki pogovarja ter jim občasno postavlja vprašanja. Izbor literature poteka skupaj z otrokom, otrokom pa branje v večini prestavlja prijetno aktivnost. Starši so glede na rezultate letno prebranih knjig pozitiven zgled svojim otrokom.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pismenost, branje, pomen branja, predšolsko obdobje, vloga staršev
    Število strani: 48
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11685961)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4630
    Datum vnosa: 11 Sep 2017 13:52
    Zadnja sprememba: 11 Sep 2017 13:52
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4630

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa