[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Značilnosti gibanja pri učencih drugega razreda ob integraciji ustvarjalnega giba v učne ure

Tjaša Janežič (2017) Značilnosti gibanja pri učencih drugega razreda ob integraciji ustvarjalnega giba v učne ure. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3475Kb)

    Povzetek

    V današnjem času postaja vse večja težava prekomerna teža otrok in s tem povezane zdravstvene težave, ki so poleg nezdrave prehrane tudi posledica pomanjkanja gibanja. Tehnološki razvoj, ki je sicer olajšal živjenje na veliko področjih, je namreč povzročil upad gibalne aktivnosti med otroki (in odraslimi) in tako vplival na porast sedečega načina življenja. Ker pa otroci velik del dneva preživijo v šoli, je pomembno, da poskuša šola v čim večji meri vplivati na otrokov zdrav življenjski slog in pri učencih spodbujati gibanje. Učitelji v razredu lahko gibanje spodbudijo tudi z uporabo učnega pristopa, imenovanega ustvarjalni gib, ki omogoča integracijo ustvarjalnosti in gibanja v učne ure. V magistrskem delu so nas zanimale značilnosti gibanja pri učencih drugega razreda ob integraciji ustvarjalnega giba v učne ure matematike. V raziskavo smo vključili 116 otrok, ki so obiskovali 2. razred različnih osnovnih šol v Ljubljani in okolici. Učenci so bili iz petih različnih razredov, v sklopu raziskave pa smo jih poučevali geometrijo (geometrijske like in telesa, simetrijo ter črte in točke) trikrat tedensko po dve šolski uri. V treh razredih smo z učenci izvajali učne ure z uporabo ustvarjalnega giba (eksperimentalna skupina), v dveh pa učne ure brez uporabe ustvarjalnega giba (kontrolna skupina). V raziskavi smo najprej analizirali učne priprave za izvajanje ur v eksperimentalni in kontrolni skupini, pri analizi pa smo uporabili tri kriterije, ki so bili pomembni za izvedbo učnih ur: uporabo različnih učnih oblik, ponazarjanje učne snovi s telesom in uporabo različnih pripomočkov. Rezultati so pokazali, da so učne priprave za eksperimentalno skupino vključevale raznolike učne oblike (individualno, frontalno, skupinsko učno obliko in delo v paru), veliko gibalnih aktivnosti z gibi večjih delov telesa (npr. raztegovanje, upogibanje in kroženje) in z uporabo različnih elementov plesa ter različne učne pripomočke. Učne priprave za kontrolno skupino so predvidevale manj raznolikih učnih oblik (prevladovalo je frontalno delo), učenci pa so v večini uporabljali le gibe fine motorike (npr. pisanje, obkroževanje sličic ipd.) in učitelja opazovali pri uporabi učnih pripomočkov (npr. opazovanje kotaljenja geometrijskih teles). V nadaljevanju nas je zanimala poraba energije učencev, vključenih v eksperimentalno in kontrolno skupino, med izvajanjem učnih ur. Rezultati analize podatkov iz merilnih zapestnic Armband, ki so jih učenci nosili med izvajanjem učnih ur, so pokazali, da so učenci eksperimentalne skupine, v času izvajanja vseh učnih ur, porabili 15,3 % več energije kot učenci kontrolne skupine, razlike med skupinama pa so bile statistično pomembne. V raziskavi smo pred izvebo učnih ur preverili, ali se učenci eksperimentalne in kontrolne skupine razlikujejo v splošnem znanju iz matematike. Rezultati pomembnih razlik v splošnem znanju iz matematike niso pokazali. Prav tako smo ugotovili, da se učenci eksperimentalne in kontrolne skupine niso pomembno razlikovali v pridobljenem znanju iz geometrije, ki smo ga preverjali po izvajanju učnih ur. Zaključimo lahko, da ustvarjalni gib kot učni pristop poleg drugega pripomore k temu, da učenci učno snov spoznavajo preko gibanja in se učijo na nekoliko bolj raznolike načine kot učenci, ki tega učnega pristopa niso deležni, prav tako pa je poraba energije z uporabo omenjenega učnega pristopa večja kot brez njega.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: gibanje, ustvarjalni gib, učna ura, poraba energije, drugi razred
    Število strani: 99
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Helena Smrtnik VitulićMentor
    pred. dr. Vesna GeršakSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11684169)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4626
    Datum vnosa: 11 Sep 2017 08:25
    Zadnja sprememba: 11 Sep 2017 08:25
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4626

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa