[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spodbujanje glasbenega izražanja, socialnih veščin in izražanja čustev z glasbenimi dejavnostmi pri otrocih s težjo in težko motnjo v duševnem razvoju

Ana Medved (2017) Spodbujanje glasbenega izražanja, socialnih veščin in izražanja čustev z glasbenimi dejavnostmi pri otrocih s težjo in težko motnjo v duševnem razvoju. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2971Kb)

    Povzetek

    Socialne veščine potrebuje vsak človek v različnih obdobjih življenja za olajšanje medosebnih interakcij z drugimi ljudmi na verbalni ali neverbalni način. Brez teh veščin tudi otroci ne morejo uspešno delovati v socialnih odnosih z vrstniki in odraslimi, se od njih ter z njimi učiti, se soočiti z življenjskimi nalogami in dolžnostmi ter biti del svojega družbenega okolja. Omejitve na področju socialnih veščin so poleg intelektualnega delovanja in ostalih prilagoditvenih vedenj osrednja značilnost pri opredelitvi motenj v duševnem razvoju. Težave z vzpostavljanjem in ohranjanjem socialnih odnosov se za otroke z motnjami v duševnem razvoju (v nadaljevanju OMDR) med drugim dogodijo zaradi upočasnjenega celostnega razvoja. Glasba lahko predstavlja medij, s katerim OMDR razvijajo socialne veščine, omogoči jim priložnosti za sodelovanje z drugimi osebami ter jih zaradi težav na kognitivnem, socialnem in čustvenem področju z aktivno udeležbo pri glasbenih dejavnostih spodbuja tudi k izražanju prijetnih čustev. Številne raziskave poudarjajo, da se lahko s pomočjo glasbe izboljšajo socialne veščine ter izražanje prijetnih čustev veselja in zadovoljstva. Pri tem gre predvsem za glasbene dejavnosti, ki vključujejo elemente petja, poslušanja glasbe, igranje na glasbila in imitacijo ritma. Takšne aktivnosti spodbujajo OMDR k sodelovanju in omogočajo, da je učenje socialnih veščin zanimivo, uporabno in koristno za nadaljnje socialne situacije. Dostopne raziskave so večinoma osredotočene na ugotavljanje vpliva glasbenih dejavnosti na področje socialnih veščin otrok z lažjimi in zmernimi motnjami v duševnem razvoju, manj pa s težjimi in težkimi. V magistrskem delu smo raziskali vpliv spodbujanja socialnih veščin, glasbenega in čustvenega izražanja z izvajanjem različnih glasbenih dejavnosti, ki so vsebovale igranje na glasbila ter petje, poslušanje, ustvarjanje, glasbeno-didaktične igre, bibarije in glasbeno pravljico. Program je bil zasnovan na 15 glasbenih delavnic, pri katerih je aktivno sodelovala skupina otrok s težjo in težko motnjo v duševnem razvoju (v nadaljevanju OTTMDR), v multiplo študijo primera pa smo vključili dva OTTMDR. S pregledom strokovne dokumentacije smo podrobneje spoznali značilnosti otrok na socialnem, čustvenem, kognitivnem in motoričnem področju, ki so nam bile v pomoč pri zasnovi programa glasbenih delavnic, prilagojenih njunim zmožnostim, interesom ter potrebam. Učinke delavnic na glasbeno izražanje smo ugotavljali z opisno analizo doseženih ciljev posameznih delavnic. Učinke delavnic na spodbujanje socialnih veščin smo ocenjevali z opisno analizo veščin po vsaki delavnici in z izvedbo intervjuja specialne in rehabilitacijske pedagoginje pred začetkom in po zaključku izvajanja glasbenih delavnic, s katerim smo želeli ugotoviti napredek na področju otrokovih socialnih veščin. Izražanje prijetnih čustev pa smo opazovali z opazovalno shemo avtoric H. Smrtnik Vitulić in S. Prosen. S pridobljenimi podatki iz zgoraj navedenih virov smo prišli do rezultatov, da so glasbene dejavnosti pozitivno vplivale na socialne veščine sodelovanja, pozdrava, vzpostavljanje očesnega in telesnega stika ter upoštevanja pravil v skupini, izražanje čustev veselja in zadovoljstva s sodelovanjem pri skupinskih glasbenih dejavnostih ter glasbeno izražanje pri obeh OTTMDR. Predstavljene in preizkušene glasbene dejavnosti v magistrskem delu so lahko v pomoč ter usmeritev pri načrtovanju in uporabi glasbenih dejavnosti v namen razvijanja socialnih veščin, izražanja prijetnih čustev ter glasbenega izražanja pri OTTMDR v sodelovanju z vrstniki.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: motnje v duševnem razvoju, glasbene dejavnosti, spodbujanje glasbenega izražanja, socialne veščine, izražanje prijetnih čustev
    Število strani: 169
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. Brina Jež BrezavščekMentor
    doc. dr. Erna ŽgurSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11682633)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4624
    Datum vnosa: 11 Sep 2017 08:26
    Zadnja sprememba: 11 Sep 2017 08:26
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4624

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa