[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učitelji in svetovalni delavci o vidikih pedagoškega dela in stresu na delovnem mestu

Alja Rožman (2017) Učitelji in svetovalni delavci o vidikih pedagoškega dela in stresu na delovnem mestu. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1882Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo obravnava osebna pojmovanja učiteljev in svetovalnih delavcev o različnih vidikih pedagoškega dela in o stresu na delovnem mestu. Znotraj tega predstavim tudi povezave z zadovoljstvom s poklicem in uspešnostjo pri delu. V teoretičnem delu predstavljam pojem osebnih pojmovanj, kako delujejo, nastajajo, kako se spreminjajo in kako so vpeta v vzgojno - izobraževalni kontekst. Naslednji vsebinski sklop, ki ga predstavljam govori o stresu, predvsem se osredotočam na stres na delovnem mestu med učitelji in svetovalnimi delavci. Obravnavam tudi temi o zadovoljstvu s poklicem, ki se pomembno povezuje s stresom in osebnimi pojmovanji ter o timskem delu, ki predstavlja pomemben način dela in se ga pogosto poslužujejo tako učitelji kot tudi svetovalni delavci. Na koncu predstavim še teoretična spoznanja o čustvenem in socialnem učenju. V empiričnem delu sem uporabila integriran kvantitativno-kvalitativen pristop. Podatke sem pridobila s pomočjo anketnega vprašalnika, ki ga je v celoti rešilo 327 učiteljev in svetovalnih delavcev. Rezultati so pokazali, da imajo učitelji in svetovalni delavci osebna pojmovanja o poučevanju, učenju in znanja na najnižjem nivoju, saj so bili predstavljeni odgovori zelo enostavni in enosmerni. Pojmovanja učiteljev in svetovalnih delavcev o timskem delu, čustvenem in socialnem učenju so bolj sestavljena in podkrepljena z lastnimi primeri iz prakse. Učitelji in svetovalni delavci so navedli več dejavnikov, ki jim povzročajo stres na delovnem mestu. V največji meri so to ljudje s katerimi so v stiku pri delu, predvsem starši in vodstvo šole. Nekoliko manj je zanje stresno delo z učenci. Rezultati so tudi pokazali, da so učitelji in svetovalni delavci v večini zadovoljni s svojim poklicem in se pri svojem delu počutijo uspešne.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učitelji, svetovalni delavci, pedagoško delo, osebna pojmovanja, stres na delovnem mestu, zadovoljstvo s poklicem
    Število strani: 92
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jana Rapuš PavelMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11681353)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4619
    Datum vnosa: 11 Sep 2017 08:29
    Zadnja sprememba: 11 Sep 2017 08:29
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4619

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa