[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Obravnava vedenja in komunikacije po načelih ABA metode pri dvojčkih z avtističnimi motnjami

Barbara Berlot (2017) Obravnava vedenja in komunikacije po načelih ABA metode pri dvojčkih z avtističnimi motnjami. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1499Kb)

    Povzetek

    Avtistične motnje sodijo med razvojno nevrološke motnje, ki trajajo celo življenje. Med težave, ki jih imajo osebe z avtističnimi motnjami na različnih področjih funkcioniranja, sodita tudi pojav neustreznih vedenjskih vzorcev in nezmožnost komunikacije z okoljem. Ravno pojav neustreznih vedenjskih vzorcev in nezmožnost komuniciranja z okoljem pri osebah z avtistično motnjo pomembno vplivata na uspešnost vključevanja teh oseb v različne vzgojno-izobraževalne programe. Namen kvalitativne študije je ugotoviti, v kakšni meri obravnava osnovana po načelih uporabne vedenjske analize (v nadaljevanju ABA), vpliva na pojav neustreznih vzorcev vedenja, ob hkratnem spodbujanju spretnosti uporabe nadomestne komunikacije in učenja novih funkcionalnih veščin, tako v individualni kot v skupinski učni situaciji (pri delu v paru). V študijo primera sta bila vključena 8-letna dvojčka z zmerno motnjo v duševnem razvoju, s težjo govorno-jezikovno motnjo in avtistično motnjo. Celovita funkcionalna ocena vedenja in potrebe po pozornosti je bila oblikovana s pomočjo A-B-C opazovalne sheme in z uporabo standardiziranega vprašalnika Functional Analysis Screening Tool. Z opazovanjem so bili določeni predhodni dogodki in posledice vedenja (otroka in odrasle osebe). Na podlagi opisne analize tako pridobljenih podatkov je bil oblikovan načrt pozitivnega programa podpore in pomoči vedenju, osnovan na medsebojnem vplivanju predhodnih dogodkov in posledic vedenja. Obravnavo, osnovano na načelih metode ABA, sem izvajala 8 tednov. Izvedenih je bilo 8 obravnav v individualni učni situaciji, z vsakim od otrok, ter 14 obravnav v skupinski učni situaciji. Posamezna obravnava je trajala 20 minut. Raziskava je pokazala, da ima obravnava po načelih metode ABA pomemben vpliv na pojav neustreznih vzorcev vedenja pri obeh dečkih z avtistično motnjo, tako v individualni učni situaciji kot pri delu v paru. Pri obeh dečkih z avtistično motnjo se je zmanjšala pogostost, intenzivnost in tudi trajanje neustreznih vedenjskih vzorcev. Obenem je raziskava pokazala, da so se pri obeh dečkih, vključenih v obravnavo po načelih metode ABA, izboljšale spretnosti uporabe nadomestne komunikacije.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: avtistične motnje, vedenje, komunikacija, aplikativna vedenjska analiza
    Število strani: 98
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Erna ŽgurMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11680329)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4616
    Datum vnosa: 11 Sep 2017 08:30
    Zadnja sprememba: 11 Sep 2017 08:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4616

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa