[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba slikanice pri razvijanju otrokovega besedišča

Lana Kaštelan (2017) Uporaba slikanice pri razvijanju otrokovega besedišča. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (499Kb)

    Povzetek

    V današnjem času, ko je edina stalnica vsakodnevna sprememba, je prilagoditev družbenim okvirom in uspešno soočanje z vsemi življenjskimi izzivi odločilnega pomena. Ker ima pri tem pomembno vlogo kakovostna (institucionalna) vzgoja otrok, sem se v svojem diplomskem delu osredinila predvsem na področje jezikovne vzgoje oziroma zanimalo me je, kako lahko slikanica vpliva na razvijanje otrokovega besedišča. V teoretičnem okviru sem najprej opredelila teoretične osnove govora in govornega razvoja ter predstavila razvoj otrokovega besedišča. V nadaljevanju sem predstavila Kurikulum za vrtce (1999), še posebej področje jezika. Hkrati sem preverila tudi, kako je področje jezika opredeljeno v Beli knjigi o vzgoji in izobraževanju (2011) in v Resoluciji o nacionalnem programu za jezikovno politiko (2014–2018). V zadnjem delu teoretičnega okvira sem se posvetila pomenu družinskega branja in branja v vrtcih ter podrobneje predstavila slikanico in njene značilnosti. Sledil je empirični del, kjer sem želela ugotoviti, na kakšne načine anketirani vzgojitelji uporabljajo slikanico v aktivnostih predšolske vzgoje, ali jo uporabljajo skladno s smernicami Kurikuluma za vrtce (1999) ter ali jo uporabljajo usmerjeno in načrtno. Na koncu me je zanimalo tudi, za katere cilje anketirani vzgojitelji v aktivnostih predšolske vzgoje vključujejo slikanice. Rezultati raziskave so pokazali, da anketirani vzgojitelji najpogosteje slikanico uporabljajo v kombinaciji branja, ogledovanja ilustracij in pogovora o vsebini slikanice. Slikanico pri tem uporabljajo usmerjeno in načrtno, torej predvsem z namenom obogatitve otrokovega besedišča kot tudi za lažje razumevanje tako pisnega kot ustnega jezika. V prvem starostnem obdobju uporabljajo predvsem slikanice brez besedila, medtem ko v drugem starostnem obdobju dajo prednost slikanicam z besedilom. Rezultati so med drugim potrdili, da anketirani vzgojitelji v aktivnostih predšolske vzgoje slikanico vključujejo za doseganje ciljev na področju jezika, kot jih narekuje Kurikulum za vrtce (1999).

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: razvoj govora, otrokovo besedišče, Kurikulum za vrtce, branje, slikanica
    Število strani: 67
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11678281)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4613
    Datum vnosa: 11 Sep 2017 08:32
    Zadnja sprememba: 11 Sep 2017 08:32
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4613

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa