[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Načini vključevanja romskih otrok v vrtcu

Klavdija Cvitkovič (2017) Načini vključevanja romskih otrok v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (957Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V okviru le-tega odgovarja na zastavljena raziskovalna vprašanja o načinih vključevanja otrok v skupini, pozitivnih učinkih vključevanja romskih otrok v skupinsko delo z drugimi otroki, programih dela za romske otroke in o vlogi strokovnih delavcev pri vpisu romskih otrok. Teoretični del opisuje, kako sta potekali vzgoja in izobraževanje Romov v Sloveniji in Beli krajini skozi zgodovino ter kakšna je njihova kultura. Kasneje opredeli pojme, kot so integracija, segregacija, inkluzija in ugotovi, kako se ti pojmi povezujejo z obravnavano problematiko. Temu sledi analiza zakonodaje, pravilnikov in dokumentacije, ki je povezana z obravnavano romsko problematiko, kar je v pomoč pri analitičnem delu. Omenjeni empirični del nadalje podrobneje razišče način vključevanja romskih otrok in oblike dela strokovnih delavcev z romskimi otroki v enem od belokranjskih vrtcev, kjer so romski otroci integrirani v redne oddelke in vključeni v dnevni program, zato se diplomsko delo osredotoča predvsem na ta način vključevanja. Kasneje raziskuje tudi vpliv posameznih strokovnih delavcev (vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev, pomočnica ravnateljice, svetovalna delavka, romska pomočnica) na vključevanje romskih otrok v redne oddelke vrtca. Zanima jo tudi, na kakšen način ti zaposleni pomagajo pri vpisu romskih otrok v redne oddelke vrtca: ali s spodbujanjem staršev romskih otrok, da otroka vpišejo v vrtec, ali z oblikovanjem prilagojenega programa ali z dodatnim delom z romskimi otroki in podobno. Z raziskavo ugotovi, kakšni so načini vključevanja romskih otrok v skupino ter vlogo strokovnih delavk pri njihovem vpisu. Vključevanje romskih otrok v skupino je za vse enako, vloga strokovnih delavk pa je različna. Svetovalna delavka ureja vso potrebno dokumentacijo za vpis, romska pomočnica komunicira s starši romskih otrok, vloga pomočnice ravnateljice pa je organizacija dela. Vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic pri vpisu nimajo posebne vloge, imajo pa ključno vlogo pri delu z romskimi otroki v skupini.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Romi, načini vključevanja, vrtec, vzgoja
    Število strani: 54
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Mojca Peček-ČukMentor
    doc. dr. Damjana KogovšekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11678793)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4611
    Datum vnosa: 11 Sep 2017 08:32
    Zadnja sprememba: 11 Sep 2017 08:32
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4611

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa