[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča strokovnih delavcev v vrtcu do otrok s posebnimi potrebami

Anja Bervar (2017) Stališča strokovnih delavcev v vrtcu do otrok s posebnimi potrebami. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (2238Kb)

    Povzetek

    Otroci s posebnimi potrebami naj bi vrtec, kot je zapisano v Beli knjigi, začeli obiskovati vsaj dve leti pred vstopom v prvi razred osnovne šole. Delo z otroki s posebnimi potrebami v vrtcu mora temeljiti na Kurikulumu za vrtce, pri tem pa je potrebno sodelovati tudi z drugimi strokovnimi delavci (npr. specialnimi pedagogi, psihologi, logopedi …) ter uvajati prilagoditve, ki jih otroci s posebnimi potrebami potrebujejo. Posebne potrebe na neki način zaznamujejo otroke, zato je pomembno za vsakega otroka s posebnimi potrebami sestaviti individualiziran program, ki predvideva dodatne prilagoditve za konkretnega otroka s posebnimi potrebami. Ključnega pomena za uspešen razvoj otroka na kognitivnem, emocionalnem in socialnem področju je tudi sodelovanje s starši otrok s posebnimi potrebami in starši otrok brez posebnih potreb. Pri inkluziji je bistveno vključevanje otrok s posebnimi potrebami v socialne odnose z drugimi. Inkluzija preprečuje izključenost posameznikov iz socialnega okolja. Za uspešno vključevanje otrok s posebnimi potrebami so pomembna tudi stališča strokovnih delavcev. Stališča so osebnostne naravnanosti vsakega posameznika, s katerimi se odzivamo na razmere okrog sebe in usmerjajo našo pozornost. Za stališča nimamo bioloških predispozicij, saj jih ustvarjamo in spreminjamo na podlagi socialno pridobljenih struktur. Stališča so pozitivno ali negativno naravnana in se lahko tudi spreminjajo. V raziskavi me je zanimalo, kakšna stališča imajo strokovne delavke v vrtcu do otrok s posebnimi potrebami, zato sem sestavila vprašalnik z lestvicami stališč. Vzorec raziskave je zajemal 126 strokovnih delavk v vrtcu. Pridobljene rezultate sem obdelala s pomočjo Excel datoteke in jih predstavila v tabelah in grafih. Ugotovila sem, da večini (53 %) vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic delo z otroki s posebnimi potrebami hkrati predstavlja pedagoški izziv in dodatno obremenitev. Kar 21 % anketirancem pa delo z otroki s posebnimi potrebami predstavlja le dodatno obremenitev. Prav tako sem ugotovila, da se vzgojiteljice čutijo bolj strokovno usposobljene za delo z otroki s posebnimi potrebami kot pomočnice vzgojiteljice; teh se kar 38 % ne čuti dovolj usposobljenih za delo z otroki s posebnimi potrebami, medtem ko se le 12 % pomočnic vzgojiteljice čuti dovolj strokovno usposobljenih. Iz ugotovitev lahko povzamem, da nimajo vse vzgojiteljice pozitivna stališč do otrok s posebnimi potrebami in da menijo, da za delo z otroki s posebnimi potrebami potrebujejo veliko več znanja, kot ga dobijo med študijem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: stališča, otroci s posebnimi potrebami, inkluzija, vzgojiteljice predšolskih otrok, pomočnice vzgojiteljice
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    asist. dr. Suzana Pulec LahSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11659081)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4596
    Datum vnosa: 20 Jul 2017 09:58
    Zadnja sprememba: 20 Jul 2017 09:58
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4596

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa