[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prepoznavanje okolju prijaznih in škodljivih dejavnosti človeka pri šestošolcih in devetošolcih

Maša Imperl (2017) Prepoznavanje okolju prijaznih in škodljivih dejavnosti človeka pri šestošolcih in devetošolcih. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2316Kb)

    Povzetek

    Naravne vire uporabljamo kot da so neomejeni, s tem pa škodujemo sebi, naravi oziroma ekosistemom, ki nas obdajajo. Nič ni narobe s tem, da zadovoljujemo svoje potrebe z razpoložljivimi viri, če to naše izkoriščanje vsaj toliko omejimo, da ne ogrozimo možnosti prihodnjih rodov za njihovo zadovoljevanje potreb. Naravi moramo omogočiti, da se lahko nemoteno obnavlja in omogoča življenje tudi naslednjim rodovom. Če želimo, da bi bil negativen vpliv na naravo čim manjši, je pomembno, da učenci že v šoli pridobijo dovolj znanja za oblikovanje in razvoj primernega odnosa. Odnos do okolja bomo izboljšali, če bomo najprej ugotovili, kakšna so stališča, predstave in kakšno je znanje, ki so ga mladi že osvojili. Ena izmed metod, s katero lahko to preverimo, je tudi Vennov diagram. Z njim dobimo vpogled v obstoječe stanje in hkrati tudi temelj, na katerem lahko gradimo. V naši raziskavi so vzorec predstavljali učenci šestih in devetih razredov osnovnih šol iz Zasavja. Vzorec je bil izbran namensko. Gre za okolje, ki je eno izmed bolj onesnaženih v Sloveniji, zaradi rudarstva v preteklosti in tovarn, ki obratujejo še danes. Na omenjenem vzorcu smo tako želeli preveriti kako vzgoja za trajnostni razvoj deluje v praksi, ko smo ugotavljali, kaj za posameznika pomeni okolju škodljiva oziroma okolju prijazna dejavnost. S pomočjo uporabe Vennovega diagrama smo poskušali ugotoviti, kako učenci pojmujejo okolju prijazne in škodljive človeške dejavnosti s pomočjo fotografij. Za raziskavo smo uporabili trinajst različnih fotografij, ki so lahko predstavljale za okolje škodljivo, neškodljivo dejavnost oziroma oboje hkrati. Izbrali smo sledeče fotografije: pomaranča, škropljenje dreves, banane, pokajen cigaret, otrok s telefonom, invazivna vrsta, otroci na kolesih, javna razsvetljava, frizer, knjiga, jabolka, elektrarna, skodelica. Le te so učenci razporedili v Vennov diagram. Rezultati raziskave so pokazali, da so učenci pogosteje opažali okolju škodljive dejavnosti in se o njih manj pogovarjali. Menimo, da lahko učitelj z uporabo Vennovega diagrama dobi dober vpogled v same predstave učencev, kot tudi znanje in stališča ter konec koncev tudi odnos posameznika do okolja. Na podlagi ugotovljenih primanjkljajev lahko s poglabljanjem znanja učencev, pomembno vpliva na naravo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenci, varstvo okolja, trajnostni razvoj, Vennov diagram, predstave, stališča, znanje
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Gregor TorkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11657289)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4592
    Datum vnosa: 20 Jul 2017 10:10
    Zadnja sprememba: 20 Jul 2017 10:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4592

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa