[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pričakovanja učiteljev in učiteljic do identificiranih nadarjenih učencev in učenk v osnovni šoli

Bojana Kvartuh (2017) Pričakovanja učiteljev in učiteljic do identificiranih nadarjenih učencev in učenk v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Kljub terminološki zmedi, ki vlada na področju nadarjenosti in heterogenosti skupine nadarjenih, je vsem nadarjenim učencem zagotovo skupna njihova nadarjenost. Učenci v šolah preživijo veliko časa, kar pomeni, da jih učitelji dobro poznajo in da na podlagi lastnih izkušenj in prepričanj oblikujejo pričakovanja do učencev. V skladu s svojimi pričakovanji lahko učitelji vodijo učence v samouresničujočo se prerokbo, kar pa se odraža v učenčevem dojemanju resničnosti. V magistrskem delu smo raziskovali vpliv pričakovanj osnovnošolskih učiteljev do identificiranih nadarjenih učencev, pričakovanja učiteljev do osebnostnih lastnosti nadarjenih učencev in razlike v teh pričakovanjih do nadarjenih učencev, učencev z odličnim šolskim uspehom in do dvojno izjemnih učencev. Kvantitativno raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika v klasični in spletni obliki na vzorcu 132 učiteljev, ki so v šolskem letu 2016/2017 zaposleni na osnovnih šolah v Sloveniji. Zastavili smo si štiri raziskovalna vprašanja, ki se nanašajo na osebnostne lastnosti nadarjenih učencev, na razlike v pričakovanjih učiteljev do nadarjenih učencev, učencev z odličnim šolskim uspehom in do dvojno izjemnih učencev. Zanimala nas je tudi razlika v pričakovanjih učiteljev do učencev in do učenk ter stereotipne predstave o nadarjenih učencih. S statističnim sklepanjem smo potrdili tri hipoteze, hipotezo, ki se je nanašala na razliko med pričakovanji učiteljev med nadarjenimi učenci in učenci z odličnim šolskim uspehom, pa smo zavrnili, saj smo ugotovili, da imajo učitelji na določenih področjih do učencev z odličnim šolskim uspehom višja pričakovanja kot do nadarjenih učencev. Ugotovili smo, da učitelji od nadarjenih učencev pričakujejo predvsem razvit sistem lastnih vrednot, ki jih učenci upoštevajo v vsakdanjem življenju, ter da nadarjeni učenci predvsem samoiniciativno skrbijo za razvoj lastnih potencialov, pri čemer ima motivacija ključno vlogo. Zato je pomembno, da se učitelji in strokovni delavci v osnovnih šolah pogovarjajo z učenci o vrednotah, hkrati pa jih spodbujajo, podpirajo in na različne načine motivirajo za različne dejavnosti. Na osnovi dobljenih rezultatov lahko strokovne delavce v osnovnih šolah še bolj spodbujamo k medsebojni komunikaciji in dodatnemu izobraževanju o značilnostih nadarjenih učencev, saj s tem širimo polje razumevanja potreb nadarjenih učencev v šoli. Predvsem pa bi morali učitelji presoditi lastno delo in metode, ki jih vsakodnevno uporabljajo pri delu z vsemi učenci, s pomočjo samoevalvacije.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: osnovna šola, pričakovanja učiteljev, nadarjeni učenci, učenci z odličnim šolskim uspehom, dvojno izjemni učenci, spol, stereotipne predstave
    Število strani: 140
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11657033)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4591
    Datum vnosa: 18 Jul 2017 14:40
    Zadnja sprememba: 18 Jul 2017 14:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4591

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa