[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spoznavanje lastnosti snovi skozi učenje z raziskovanjem pri predmetu naravoslovje in tehnika

Barbara Jančič (2017) Spoznavanje lastnosti snovi skozi učenje z raziskovanjem pri predmetu naravoslovje in tehnika. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2463Kb)

    Povzetek

    Pri učenju z raziskovanjem imajo učenci glavno vlogo in v skupinah ali sami poskušajo raziskati določen problem, si izmenjujejo mnenja in poiščejo eno ali več poti do rešitve. Skozi tak način pouka je učenje za večino učencev bolj zanimivo kot frontalni pouk in tudi znanje trajnejše ter lažje prenesljivo na različne podobne življenjske situacije. Z magistrskim delom smo želeli ugotoviti, i) v kolikšni meri lahko skozi učenje z raziskovanjem pri predmetu naravoslovje in tehnika v 4. razredu učenci usvojijo znanje o lastnostih različnih snovi in ii) napredujejo v načrtovanju poskusov ter iii) spremenijo situacijski interes do učenja z raziskovanjem in do predmeta NIT . Načrtovali in izvedli smo kvalitativno raziskavo. V 10 šolskih urah so učenci spoznavali lastnosti snovi skozi učenje z raziskovanjem. V raziskavo je bila vključena skupina 13 učencev in učenk 4. razreda izbrane mestne šole. Podatke smo zbirali s petimi instrumenti, in sicer s preizkusom znanja o lastnostih snovi, preizkusom znanja o načrtovanju poskusa, učnim listom, vprašalnikom o situacijskem interesu in vprašalnikom za evalvacijo učne ure. Skozi učne ure so učenci izpolnjevali sestavljene instrumente, pridobljeni podatki pa so omogočili oblikovanje odgovorov na raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da so učenci izbrane skupine skozi učenje z raziskovanjem nadgradili svoje znanje o lastnostih snovi. Napredovali so v načrtovanju poskusov, saj so bila njihova načrtovanja vedno bolj natančna, pravilna in samostojnejša. Izkazalo se je tudi, da so učenci skozi učne ure spreminjali situacijski interes do predmeta NIT in do učenja z raziskovanjem. Omejitve izvedene raziskave so pomanjkanje števila učnih ur, ki nam jih je odstopila razredničarka skupine učencev, spreminjajoča se pripravljenost učencev za sodelovanje pri učni uri glede na termin učne ure in prilagajanje urnika izvajanja učnih ur glede na redne dejavnosti. Magistrsko delo ponuja ideje, kako obravnavati učno temo snovi preko učenja z raziskovanjem in tako posredno spodbuja izvajanje tovrstnega načina pouka pri predmetu naravoslovje in tehnika. Obenem magistrsko delo nakazuje smernice za nadaljnje akcijsko raziskovanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenje z raziskovanjem, naravoslovje in tehnika, lastnosti snovi, razredni pouk
    Število strani: 84
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jerneja PavlinMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11656265)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4589
    Datum vnosa: 18 Jul 2017 14:41
    Zadnja sprememba: 18 Jul 2017 14:41
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4589

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa