[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Načini kaznovanja v osnovni šoli, kot jih zaznavajo učenci

Selma Brdar (2017) Načini kaznovanja v osnovni šoli, kot jih zaznavajo učenci. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1681Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu ugotavljam, kakšen odnos imajo učenci do različnih oblik kaznovanja. Zanima me, katerih oblik kaznovanja so že bili deležni, kako jih doživljajo in ali se jim zdijo učinkovite. V prvem poglavju teoretičnega dela predstavim definicije discipline različnih avtorjev. V drugem poglavju predstavim vrste discipline: preventivno disciplino in strategije preventivnega delovanja, s katerimi učitelj ohranja disciplino v šoli; omenim podporno disciplino in malo več pozornosti posvetim korektivni disciplini, ki je usmerjena v odzivanje na neprimerno vedenje. Nato definiram neprimerno vedenje in predstavim najpogostejše vzroke neprimernega vedenja, ki izhajajo iz družine, šole ali iz učenca samega. V četrtem in petem poglavju se posvetim kazni in kaznovanju. Dotaknem se zgodovine šolskega kaznovanja ter razlik med discipliniranjem in kaznovanjem. Predstavim oblike kaznovanja v šoli ter poglavje zaključim z alternativnimi vzgojnimi ukrepi, kot sta restitucija in mediacija. Nazadnje predstavim, kakšne učinke in posledice lahko ima kaznovanje za učenca ter katera čustva lahko učenci doživljajo ob kaznovanju. V empirični raziskavi uporabim kvantitativni raziskovalni pristop. V vzorec vključim 106 učencev obeh spolov, ki so v šolskem letu 2015/2016 obiskovali 3. razred na različnih šolah z območja Gorenjske. Podatke obdelam s programom SPSS in jih prikažem s pomočjo grafov ali tabel. Zanima me, ali imajo v razredu postavljena pravila, ali so učenci sodelovali pri njihovem oblikovanju in ali menijo, da je kaznovanje ob kršenju pravil potrebno. Izvedeti želim, katere oblike kaznovanja uporabljajo učitelji in kako pogosto, kako učenci ocenjujejo učinkovitosti posameznih kazni in kakšna čustva ob tem doživljajo. Proučim tudi, ali se pojavljajo razlike glede na spol v odnosu do posameznega načina kaznovanja in čustev, povezanih z njim. Na osnovi rezultatov večina učencev meni, da sodelujejo pri oblikovanju razrednih pravil. Menijo tudi, da so pravila nujna, z njimi so večinoma seznanjeni in se strinjajo, da mora neprimernemu vedenju slediti kazen. Vzrokov, zakaj jih učitelj kaznuje, ne vidijo v nepriljubljenosti pri učitelju ali v kaznovanju brez vzroka. Najpogostejši načini kaznovanja so graja, mediacija in ukinitev odmora. Najučinkovitejši ukrep je po mnenju učencev pogovor, sledi obvestilo staršev. Najmanj učinkoviti pa so po njihovem mnenju ignoriranje, zapis imena na tablo in graja. Alternativne oblike bolj sprejemajo, saj ob njih doživljajo bolj prijetna čustva kot ob klasičnih oblikah. Med spoloma niso bile opažene bistvene razlike, razlika pa se je pokazala v doživljaju pogostosti nekaterih oblik kaznovanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: disciplina, kazen, neprimerno vedenje, restitucija, mediacija, čustva
    Število strani: 57
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    dr. Mojca Peček-ČukSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11655497)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4588
    Datum vnosa: 18 Jul 2017 12:38
    Zadnja sprememba: 18 Jul 2017 12:38
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4588

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa