[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Avtonomija učencev šestega razreda pri pouku angleščine

Katja Kern (2017) Avtonomija učencev šestega razreda pri pouku angleščine. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (1171Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo obravnava avtonomijo učencev 6. razreda pri učenju angleščine. Pri učenju jezikov je ta pogosto obravnavan pojem, ki prispeva h kakovostnejšemu učenju v šoli in zunaj nje. Teoretični del obsega opredelitev avtonomije v izobraževanju ter pojasnjuje težnjo po njeni vpeljavi v tujejezično učenje in njen vpliv. V literaturi je poleg avtonomije mogoče zaslediti tudi nekaj sopomenk, sorodnih izrazov; najpogosteje uporabljeni so v delu tudi predstavljeni. Ker se delo osredinja na šestošolce, so opredeljeni: čas za razvoj avtonomije, lastnosti avtonomnega učenca, vpliv šolskega okolja, glavni poudarek pa predstavljajo sestava avtonomije in pomembna področja, ki avtonomijo soustvarjajo. V empiričnem delu je predstavljena kvantitativna raziskava, ki zajema 358 učenk in učencev 6. razreda iz 6 osnovnih šol osrednjeslovenske in gorenjske regije. Uporabljena je deskriptivna raziskovalna metoda. V raziskavi smo se osredinili na samoaktivnost in mnenje učencev o odgovornosti pri učenju angleščine. Želeli smo ugotoviti, v kolikšni meri so učenci 6. razreda avtonomni pri učenju angleščine in katera področja učenčeve avtonomije so razvitejša ter katera potrebujejo dodatno pozornost. Raziskava je pokazala, da so učenci na stopnji ozaveščenosti, kar pomeni, da se še spoznavajo z različnimi pogledi in možnostmi, so vodeni, nadzorovani, delujejo v strukturiranem okolju in še ne prevzemajo odgovornosti. Zavedajo se nekaterih učnih strategij in se poslužujejo različnih tehnik, vendar zelo malo časa posvetijo načrtovanju učenja. Učenci kažejo največjo stopnjo samoaktivnosti pri aktivnem sodelovanju pri pouku. V primerih ugotovljenih statistično pomembnih razlik med spoloma pri samoaktivnosti so se dekleta izkazala kot bolj samoaktivna. Učenci se počutijo najodgovornejše za razporejanje časa, ki ga namenijo učenju angleščine in ugotavljanju lastnih slabosti, učitelju pa pripisujejo odgovornost za vsebino, kaj se bodo učili pri angleščini, izbiro aktivnosti in za ocenjevanje znanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenčeva avtonomija, samoaktivnost, odgovornost, samostojno učenje, angleščina kot tuji jezik, učenci 6. razreda
    Število strani: 57
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mateja Dagarin FojkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11654985)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4584
    Datum vnosa: 18 Jul 2017 12:44
    Zadnja sprememba: 18 Jul 2017 12:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4584

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa