[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba konteksta o zgodovini razvoja kemije pri pouku kemije v osnovni šoli

Urška Mesar (2017) Uporaba konteksta o zgodovini razvoja kemije pri pouku kemije v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (2048Kb)

    Povzetek

    Učenje naravoslovja, še posebno kemije, je zahteven proces, predvsem zaradi abstraktnosti kemijskih pojmov, toda vsak otrok ima željo po učenju, ki pa se med šolanjem začne povezovati s trdim delom, in tako nekateri učenci izgubijo motivacijo za nadaljnje učenje. Učitelji učencem motivacije ne morejo dati, lahko pa vzpodbudijo njihov interes za učenje učne vsebine. Zgodovina razvoja kemije učencem lahko predstavlja dodatno motivacijo in spodbudo za učenje tako kemije kot tudi drugih naravoslovnih znanosti. Študije kažejo, da vsebine zgodovine razvoja kemije vplivajo tudi na izboljšanje oziroma odpravljanje napačnih razumevanj, ki si jih učenci oblikujejo med učnim procesom. Učne ure, ki kot dodatno popestritev ali razlago vključujejo kontekst zgodovine razvoja kemije, naj bi učencem olajšale razumevanje učne vsebine. Poznavanje zgodovine razvoja kemije ima tudi velik pomen za razvoj naravoslovne pismenosti, vendar je potrebno s spoznavanjem te vsebine začeti dovolj zgodaj. Namen magistrskega dela je pokazati, da je znanje učencev slovenskih osnovnih šol o zgodovini razvoja kemije zelo pomanjkljivo, in poudariti pomembnost vključevanja v učni načrt in uporabe konteksta zgodovine razvoja kemije pri pouku kemije ter hkrati tudi pojasniti njegovo učinkovitost pri olajšanju razumevanja učnih vsebin z vidika učencev in učiteljev. Empirični del magistrskega dela vsebuje raziskavo, ki je bila opravljena ob koncu šolskega leta 2015/16 med učenci, ki so zaključevali deveti razred osnovne šole, in šestimi učitelji, ki poučujejo kemijo na slovenskih osnovnih šolah v devetem razredu. Učenci so izpolnjevali dva vprašalnika, in sicer Vprašalnik o razlogih za učenje kemije (VRUK) in Vprašalnik o zanimanju za razvoj zgodovine kemije (ZRZK). Učenci so rešili tudi preizkus znanja o zgodovini razvoja kemije (PZRK). Z vsakim izmed šestih slovenskih osnovnošolskih učiteljev kemije je bil opravljen intervju. Izkazalo se je, da je znanje učencev na področju zgodovine razvoja kemije zelo šibko in da je sam kontekst zgodovine razvoja kemije zelo redko vključen v učne ure kemije, pogosteje se ga vključuje v kemijske izbirne predmete, vendar teh predmetov ne obiskujejo vsi učenci.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: zgodovina razvoja kemije, kontekst, interes, motivacija, naravoslovje, osnovnošolci, učitelji kemije, pouk kemije
    Število strani: 52
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Iztok DevetakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11654729)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4583
    Datum vnosa: 18 Jul 2017 12:03
    Zadnja sprememba: 18 Jul 2017 12:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4583

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa