[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Bralna pismenost in bralna samopodoba učencev šestega razreda osnovne šole

Katja Cegnar (2017) Bralna pismenost in bralna samopodoba učencev šestega razreda osnovne šole. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (2036Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu sem proučevala odnos med bralno pismenostjo in njenimi sestavinami ter bralno samopodobo učencev 6. razreda osnovne šole. Šestošolce sem izbrala zato, ker je poučevanje le-teh deloma tudi v pristojnosti razrednih učiteljev, poleg tega pa predvidevam, da imajo ti učenci že usvojeno tehniko branja z razumevanjem in dokaj stabilno bralno samopodobo. V teoretičnem delu sem prikazala pomen funkcionalne in drugih vrst pismenosti v sodobnem svetu, katerih temeljni element je bralna pismenost. Posebej sem predstavila bralno pismenost (dejavniki, razvoj, bralna pismenost v učnem načrtu, izsledki raziskav). V tem delu sem opredelila tudi pojem samopodobe, bralne samopodobe ter njenih sestavin (dojemanje lastne bralne zmožnosti, odnos do branja, zaznavanje težavnosti branja), poudarila sem pomen bralne samopodobe za bralne in učne dosežke. V empiričnem delu sem ugotavljala bralno pismenost in bralno samopodobo učencev 6. razreda, in sicer s testom bralne pismenosti za učence, ki sem ga sestavila za namen tega dela, ter z vprašalnikom bralne samopodobe Chapmana in Tunmerja. Ugotavljala sem, ali so rezultati učencev na testu bralne pismenosti povezani z njihovo bralno samopodobo in z njenimi sestavinami. Z rezultati raziskave sem dokazala, da sta bralna samopodoba in bralna pismenost učencev pozitivno povezani, da se najbolj uspešni in najmanj uspešni bralci razlikujejo v bralni samopodobi ter v vseh njenih sestavinah, še posebej v odnosu do branja. S tem sem opozorila na pomen spodbujanja otrokove pozitivne bralne samopodobe (s poudarkom na razvijanju pozitivnega odnosa do branja) v povezavi z razvijanjem spretnosti branja v šoli in doma.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: bralna pismenost, bralna samopodoba, osnovna šola, učenci šestega razreda
    Število strani: 88
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    prof. dr. Igor SaksidaSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11653193)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4580
    Datum vnosa: 18 Jul 2017 11:44
    Zadnja sprememba: 18 Jul 2017 11:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4580

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa