[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Otroci so različni

Marcela Batistič Zorec (2009) Otroci so različni. V: Izzivi pedagoškega koncepta Reggio Emilia. Pedagoška fakulteta, Ljubljana, str. 37-45. ISBN 978-961-253-036-5

[img]
Predogled
PDF
Download (3881Kb)

    Povzetek

    V prispevku avtorica poudari pomen individualnega (subjektivnega) in družbenega pojmovanja otroka in otroštva. »Otrok« in »otroštvo« sta družbena konstrukta, ki vplivata na to, kakšen odnos imamo do otrok in kako z njimi ravnamo. V kratkem pregledu skozi sodobno zgodovino prikaže, kako so se spreminjali pogledi na otroke in vzgojo. Avtorica je kritična do prevladujočih (biologističnih in univerzalističnih) psiholoških teorij, ki so z »normalizacijo« razvoja povzročile, da tudi edukacijski diskurz postaja vse bolj diskurz primanjkljajev. V pristopu Reggio Emilia so se oddaljili od teh pojmovanj, imajo optimističen pogled na otroka in njegove zmožnosti. Zagovarjajo podobo močnega, samozavestnega in kompetentnega otroka; otroka kot aktivnega ustvarjalca lastne socializacije, ki jo soustvarja skupaj z vrstniki in odraslimi. Poudarjajo pomen »poslušanja« otrok skozi njihovih »sto jezikov«, pomemben cilj pa je spodbujanje razvoja otrokove identitete.

    Tip vnosa: Del monografije
    Ključne besede: pojmovanje otroka, otroštvo, razvojna psihologija, kompetenten otrok
    Število strani: 258
    Povezani naslovi URL:
    URLTip URL
    http://reggioemilia.pef.uni-lj.si/images/dokumenti/splet_reggio-emilia.pdfDrugo nahajališče
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 458
    Datum vnosa: 27 Okt 2011 11:49
    Zadnja sprememba: 27 Okt 2011 11:49
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/458

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa