[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Timsko delo socialnih pedagogov z vidika njihovih izkušenj in stališč

Katja Kajič (2017) Timsko delo socialnih pedagogov z vidika njihovih izkušenj in stališč. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Sodobni pedagoški pristopi čedalje pogosteje temeljijo na timskem delu. O timskem delu govorimo, kadar je skupina usmerjena na določen cilj in člani skupine sodelujejo z namenom doseganja tega cilja. Za pedagoško področje to pomeni, da se najmanj dva pedagoška delavca hkrati usmerjata na iste učence. Timsko delo je ključnega pomena tudi na socialno-pedagoškem področju, kajti socialni pedagogi se lahko zaposlujejo na različnih področjih, npr. v stanovanjski skupini, vzgojnem zavodu, šolski svetovalni službi, nevladni organizaciji. Ne glede na področje zaposlitve je za uspešno delo potrebno delovati v timu. Na posameznikovo delovanje v timu pomembno vplivajo tudi stališča do timskega dela. Stališče lahko opredelimo kot trajno duševno pripravljenost za določen način reagiranja. Stališče sestoji iz treh osnovnih komponent: kognitivne, čustvene in motivacijske komponente. Kognitivno komponento predstavljajo znanja, izkušnje, informacije, vrednostne sodbe in argumenti o timskem delu. Čustvena komponenta zajema čustveni odnos do timskega dela. Motivacijska komponenta pa je naša težnja, da delujemo in želimo delovati v timu. V svojem magistrskem delu sem se ukvarjala z vprašanji, kakšne izkušnje s timskim delom imajo študenti socialne pedagogike in zaposleni socialno pedagogi, kakšna so njihova stališča do timskega dela ter kako so izkušnje s timskim delom in stališča do timskega dela med seboj povezana. V raziskavi je sodelovalo 109 anketirancev, od tega 37 študentov socialne pedagogike in 72 zaposlenih socialnih pedagogov. Rezultati so pokazali, da imajo študenti socialne pedagogike in zaposleni socialni pedagogi precej pozitivne izkušnje s timskim delom. Zelo dobro so ocenili izkušnje s komunikacijo v timu, s cilji v timi, z vlogami v timu, izkušnje z zadovoljevanjem potreb v timu. Najmanj pozitivno so ocenili izkušnje z evalvacijo v timu. Anketiranci imajo do timskega dela zelo pozitivna stališča. Obe skupini anketirancev se najbolj strinjata s stališčem, da je za učinkovito timsko delo potrebna dobra komunikacija. Študenti socialne pedagogike in zaposleni socialni pedagogi so si enotni tudi pri stališču, s katerim se strinjajo najmanj. Obe skupini se torej najmanj strinjata s stališčem, da se je v timu potrebno izogibati konfliktom. Med študenti socialne pedagogike in zaposlenimi socialnimi pedagogi nismo uspeli dokazati statistično pomembnih razlik glede stališč do timskega dela. Rezultati so pokazali, da med izkušnjami s timskim delom in stališči do timskega dela obstaja pozitivna povezanost. Anketiranci z bolj pozitivnimi izkušnjami s timskim delom imajo tudi bolj pozitivna stališča do timskega dela in obratno. Tisti z bolj pozitivnimi stališči do timskega dela imajo tudi bolj pozitivne izkušnje z le-tem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: socialni pedagog, timsko delo, izkušnje s timskim delom, stališča do timskega dela
    Število strani: 63
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11655753)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4577
    Datum vnosa: 18 Jul 2017 14:42
    Zadnja sprememba: 18 Jul 2017 14:42
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4577

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa