[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Medvrstniško nasilje na osnovnih šolah z nižjim izobrazbenim standardom

Katja Krašovec (2017) Medvrstniško nasilje na osnovnih šolah z nižjim izobrazbenim standardom. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1740Kb)

    Povzetek

    Otroci in mladostniki so v sodobnem svetu bodisi žrtve bodisi povzročitelji različnih oblik medvrstniškega nasilja, tako psihičnega, fizičnega, kakor tudi spolnega. Pregled raziskav izpostavlja, da imajo učenci z lažjimi motnjami v duševnem razvoju poleg znižanih sposobnosti za učenje in usvajanje splošnih znanj pogosto težave na področju čustvovanja ter socialnih odnosov. V teoretičnem delu magistrskega dela smo na podlagi strokovne literature opredelili pojem in različne vrste medvrstniškega nasilja. Opisali smo dejavnike nasilnega vedenja ter vloge, katere učenci lahko prevzamejo v dinamiki nasilnih dejanj. Predstavili smo ukrepe za preprečevanje nasilja v šoli ter ukrepe ob pojavu medvrstniškega trpinčenja. Nadalje smo navedli zakonske in strokovne opredelitve otrok in mladostnikov z lažjimi motnjami v duševnem razvoju ter Prilagojenega izobraževalnega programa z nižjim izobrazbenim standardom. Opisali smo medvrstniško nasilje med to populacijo in predstavili raziskave, ki so bile na temo nasilja med otroki in mladostniki opravljene v Sloveniji ter po svetu. Pripravili smo tudi pregled raziskav o medvrstniškem nasilju med populacijo otrok in mladostnikov z lažjimi motnjami v duševnem razvoju. V kvalitativnem empiričnem delu smo raziskovali implicitne uvide glede značilnosti in oblik medvrstniškega nasilja med osnovnošolci z lažjimi motnjami v duševnem razvoju in njihovimi učitelji. Poleg tega so nas zanimale metode preprečevanja oziroma zmanjševanja medvrstniškega nasilja na osnovnih šolah, ki izvajajo Prilagojeni izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom. Empirične podatke smo pridobili z metodo delno strukturiranega intervjuvanja osmih učencev z lažjimi motnjami v duševnem razvoju in osmih učiteljev oziroma svetovalnih delavcev, ki so v vsakodnevnem stiku z izbranimi učenci. Delno strukturirane intervjuje smo izvedli na osmih slovenskih osnovnih šolah, ki izvajajo Prilagojeni izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom. Zbrane podatke smo analizirali z metodo kvalitativne vsebinske analize in jih predstavili v utemeljeni teoriji, ki je podprta s paradigmatskim (shematskim) modelom.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: medvrstniško nasilje, prilagojeni izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom, lažje motnje v duševnem razvoju
    Število strani: 151
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    prof. dr. Darja Zorc MaverMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11646281)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4573
    Datum vnosa: 17 Jul 2017 12:36
    Zadnja sprememba: 17 Jul 2017 12:36
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4573

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa