[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učinki uporabe elektronske interaktivne knjige na zmožnosti pripovedovanja zgodbe pri gluhih in naglušnih učencih

Eva Bolčina (2017) Učinki uporabe elektronske interaktivne knjige na zmožnosti pripovedovanja zgodbe pri gluhih in naglušnih učencih. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1306Kb)

    Povzetek

    Izguba sluha pusti posledice na različnih področjih človekovega funkcioniranja. Eno izmed pomembnih področij je jezik, magistrsko delo pa se osredotoča predvsem na zmožnost pripovedovanja zgodbe. Ta zmožnost se pod pogojem znanja jezika razvija po slušni poti, ki je pri gluhih in naglušnih otrocih okrnjena. Poleg tega je pripovedovanje zgodbe napovedovalec za kasnejšo pismenost ter posledično akademsko in socialno uspešnost, kar za gluho in naglušno populacijo predstavlja velik problem. V teoretičnem delu magistrskega dela so predstavljene značilnosti gluhih in naglušnih oseb, njihov jezikovni razvoj ter šolanje. Prikazana je tudi zmožnost pripovedovanja zgodbe ter tipičen razvoj te zmožnosti. Poleg tega je razložen koncept elektronske interaktivne podpore. V empiričnem delu je predstavljena analiza ponovnega pripovedovanja zgodbe pri gluhih in naglušnih učencih, starih med sedem in devet let v dveh različnih situacijah, in sicer po tradicionalnem načinu posredovanja zgodbe ter po elektronskem načinu posredovanja zgodbe. Izvedena je bila analiza ponovnega pripovedovanja zgodbe na področju razumevanja, jezikovne strukture, strukture zgodbe in psihološke strukture pripovedovanja. Ugotovljeno je bilo izboljšanje rezultatov na področju razumevanja, jezikovne strukture in strukture zgodbe. Na področju psihološke strukture pripovedovanja pa do želenega izboljšanja ni prišlo. Ugotovljene razlike niso statistično pomembne. Avtorski izdelek, interaktivna knjiga Kraljična na zrnu graha, predstavlja novost na slovenskem surdopedagoškem področju, v magistrskem delu pa je raziskano, v kolikšni meri dosega svoj glavni namen – izboljšanje razumevanja in pripovedovanja zgodbe pri gluhih in naglušnih učencih. Obenem pa magistrsko delo spodbuja strokovne delavce, ki delajo z gluhimi in naglušnimi otroki, k nadaljnjim raziskavam in inovacijam. Z razvojem na tem področju lahko dolgoročno vplivamo na pismenost ter akademsko in socialno uspešnost gluhih in naglušnih oseb v Sloveniji.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: gluhi in naglušni, pripovedovanje zgodbe, elektronska knjiga, interaktivnost
    Število strani: 79
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav KoširMentor
    doc. dr. Damjana KogovšekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11644745)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4569
    Datum vnosa: 17 Jul 2017 12:20
    Zadnja sprememba: 17 Jul 2017 12:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4569

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa